Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ajánlott ételek szoptató anyukáknak

Szerző: Balogh Mia

2018. szeptember 13.

Forrás: babaszoba.hu

Milyen ételek közül ajánlott válogatni, ha saját egészségünk, regenerálódásunk mellett kisbabánk szoptatása is fontos tényező számunkra?

A szoptatással naponta körülbelül 500 kalóriát éget el a szervezetünk. Ez persze lehetőséget ad arra is, hogy elnassoljunk néhány kocka csokoládét, de ajánlott a szervezetünket édességek helyett inkább egészséges, tápláló, bőséges energiát adó tápanyagokkal ellátni, ha magunknak és a babánknak is a legjobbat akarjuk a szoptatás időszakában.
A Parents.com családi portál azt tanácsolja, érdemes minden nap hat, vagy több alkalommal gabonaféléket és kenyeret fogyasztani, legalább háromszor zöldségeket, minimum kétszer gyümölcsöt, kétszer-háromszor tejet vagy tejterméket, ugyanennyi húst, halat, tojást és/vagy babot. Azt is javasolják, hogy az olajjal és cukrokkal bánjunk takarékosan, ugyanakkor bármennyi dolgunk is van, próbáljunk rendszeresen enni valamit, és egyetlen főétkezést se hagyjunk ki.
Ajánlott ételek szoptató anyukáknak
A reggeli a legfontosabb étkezés, de persze tudjuk, erre a legnehezebb időt szakítani. Ezért jöjjön gyorsan néhány egészséges és gyors reggeliötlet:
  • Dobjunk össze egy zabkását, szórjunk rá gyümölcsöket (ami van otthon, akár vegyesen is). Az instant, tasakos zabkása is jobb választás, mint ha kimarad a reggeli.
  • A natúr joghurtot feldobja egy kis friss vagy aszalt gyümölcs vagy granola.
  • A sajtkrémes szendvics finomabb lesz egy kis túróval és friss zöldséggel.
  • Legyen mindig kéznél zöldség és gyümölcs - ezekből gyorsan összedobhatunk egy smoothie-t, vagy akár fél kézzel is elmajszolhatjuk őket, miközben a kisbabánkat a karunkban tartjuk.

Mit ajánlott rendszeresen fogyasztani a szoptató anyáknak?

Folsav: a terhesség alatt javasolt napi 600 mikrogramm folsav fogyasztását csökkenthetjük egy kicsit, 500 mikrogrammra, amit egy bögrényi hirtelensült spenóttal (350 mikrogramm) plusz ugyanennyi spárgával (243 mikrogramm) már bőven biztosíthatunk is.
Kalcium: ha nem pótoljuk megfelelően, szoptatás idején a szervezet a csontokból vonja el a kalciumot, hogy az anyatejbe megfelelő mennyiségben kerülhessen. Ezért nem is kérdés, hogy a kalciumpótlás az egyik legfontosabb dolog, amire minden szoptató anyukának fokozottan ajánlott figyelnie. Táplálékkiegészítőt is választhatunk a kalciumbevitel fokozására, de ha egy kicsit tudatosabban táplálkozunk, úgy is könnyen meglehet az 1000 mg kalcium. Csak néhány példa: egy pohár sovány tejben 300 mg, egy pohár narancslében 150 mg, egy pohárkányi zsírszegény joghurtban 250 mg, egy bögrényi párolt brokkoliban pedig 156 mg kalcium található.
Omega-3: együnk sok lazacot és tonhalat, melyek Omega-3 zsírtartalmuk révén megóvnak minket a szívbetegségektől és a rák számos típusának rizikóját csökkentik, emellett pedig gyermekünk látásának és agyának megfelelő fejlődésében is fontos szerepet játszanak. Aki nem nagy halrajongó, annak a dió, lenmag és az Omega-3 zsírsavakkal dúsított tojás is jó választás lehet.
Zab, édeskömény, sörélesztő és görögszéna: ezeket az ételeket is sokan ajánlják, mert fogyasztásuk után több lehet az anyatej mennyisége.
A helyes étkezést kiegészíthetjük multivitamin-készítményekkel (a terhesvitamint szoptatás idején is érdemes szedni), és ajánlott a bőséges folyadékfogyasztás is.
Kapcsolódó cikkek:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések