FórumFőoldal

Belépés a fórumba

Regisztráció

Keresés a fórumokban


Részletes keresés

Részletes keresés

Eredmények mutatása szinten.

Egyszerű keresés

Időrendben
Válasz/oldal:

Összesen: 2 db üzenet, 1 oldalon

Nyitó hozzászólás:

MegjelenítBezár

gabikisofflineüzenet

regisztrálva: 2005.02.23.

hozzászólások: 73

életkor: 43 év

gyerekek:
  • Lány
  • Fiú
  • Teljes név:
    Szőke Gabi
  • Utolsó belépés:
    2015.10.24. 00:09:17
  • Gyerekek:
    - Anna, 2005. 09. 27.
    - Vencel, 2009. 04. 19.
gabikis  2010.11.22. 13:31

1.

A tanulási nehézségek hátterében nagyjából, az esetek 70%-ában megtalálható az idegrendszer részleges éretlensége, sérülése vagy hibás szerveződése. Többnyire, ha sikerül felszámolni az idegrendszer szerveződésébe becsúszott hibákat, a tanulási nehézségek tünetei jelentősen csökkennek.

Az egyedfejlődésünk bizonyos vonatkozásaiban megismétli a törzsfejlődést. Ha ebbe a fejlődésbe hiba csúszik, a központi idegrendszer nem fejlődik megfelelően, maga után vonja a gondolkodási folyamatok problémáit is. Az ősibb kialakulású területek fejlődésével a csecsemőnél egyre újabb és újabb mozgásformák jelennek meg. A mozgás a világgal való kapcsolatfelvétel első formája a baba számára. Erre épülnek rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd, az olvasás és írás. Ha kimaradnak egyes lépések, esetleg nincs elegendő idő, tér vagy lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésébe.

A szülőkkel való beszélgetés során gyakran kiderül, hogy számos olyan jelzés érkezik a gyerektől, melynek figyelmeztetőek:

mozgásfejlődés lépései kimaradtak („sose mászott")

későn kezdett beszélni

sokszor visszakérdez, bizonytalan abban, amit hall

csak egy utasítást tud megjegyezni egyszerre

hasonló dolgokat összetéveszti

mozgások összerendezetlensége, ügyetlenség („rossz nézni, ahogy mozog")

apró kéz-mozdulatok ügyetlenek – „mindent elront"

irányzavar (sose tudja, merre kell fordulni")

ha valamit sorba kell rakni, fordítva teszi

nem szereti a verseket, meséket

Az Alapozó terápia a mozgáson keresztül a fenti tünetek csökkennek, javul az olvasás, a helyesírás, a külalak, oldódnak a számolási nehézségek.
gabikisofflineüzenet

regisztrálva: 2005.02.23.

hozzászólások: 73

életkor: 43 év

gyerekek:
  • Lány
  • Fiú
  • Teljes név:
    Szőke Gabi
  • Utolsó belépés:
    2015.10.24. 00:09:17
  • Gyerekek:
    - Anna, 2005. 09. 27.
    - Vencel, 2009. 04. 19.
gabikis  2011.01.31. 08:14, előzmény:  2.

4.

Szerintem, ha valaki nem tud színezni, nem a kifestővel kezdjük, arról nem beszélve, hogy teljesen megnyirbálja a kreativitását....
gabikisofflineüzenet

regisztrálva: 2005.02.23.

hozzászólások: 73

életkor: 43 év

gyerekek:
  • Lány
  • Fiú
  • Teljes név:
    Szőke Gabi
  • Utolsó belépés:
    2015.10.24. 00:09:17
  • Gyerekek:
    - Anna, 2005. 09. 27.
    - Vencel, 2009. 04. 19.
gabikis  2010.11.22. 13:31

1.

A tanulási nehézségek hátterében nagyjából, az esetek 70%-ában megtalálható az idegrendszer részleges éretlensége, sérülése vagy hibás szerveződése. Többnyire, ha sikerül felszámolni az idegrendszer szerveződésébe becsúszott hibákat, a tanulási nehézségek tünetei jelentősen csökkennek.

Az egyedfejlődésünk bizonyos vonatkozásaiban megismétli a törzsfejlődést. Ha ebbe a fejlődésbe hiba csúszik, a központi idegrendszer nem fejlődik megfelelően, maga után vonja a gondolkodási folyamatok problémáit is. Az ősibb kialakulású területek fejlődésével a csecsemőnél egyre újabb és újabb mozgásformák jelennek meg. A mozgás a világgal való kapcsolatfelvétel első formája a baba számára. Erre épülnek rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd, az olvasás és írás. Ha kimaradnak egyes lépések, esetleg nincs elegendő idő, tér vagy lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésébe.

A szülőkkel való beszélgetés során gyakran kiderül, hogy számos olyan jelzés érkezik a gyerektől, melynek figyelmeztetőek:

mozgásfejlődés lépései kimaradtak („sose mászott")

későn kezdett beszélni

sokszor visszakérdez, bizonytalan abban, amit hall

csak egy utasítást tud megjegyezni egyszerre

hasonló dolgokat összetéveszti

mozgások összerendezetlensége, ügyetlenség („rossz nézni, ahogy mozog")

apró kéz-mozdulatok ügyetlenek – „mindent elront"

irányzavar (sose tudja, merre kell fordulni")

ha valamit sorba kell rakni, fordítva teszi

nem szereti a verseket, meséket

Az Alapozó terápia a mozgáson keresztül a fenti tünetek csökkennek, javul az olvasás, a helyesírás, a külalak, oldódnak a számolási nehézségek.

Ugrás a lap tetejére

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Szponzorált hirdetések