Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Terhesség alatti alvásgondok trimeszterenként

Szerző: Jaksa Petra

2017. december 22. | Frissítve: 2019. augusztus 23.

Forrás: babaszoba.hu

Összegyűjtöttük a leggyakoribb alvással kapcsolatos problémákat trimeszterekre lebontva.

Terhesség alatti alvásgondok trimeszterenként
Az amerikai Nemzeti Alvás Alapítvány (NSF) szerint ezek a leggyakrabban előforduló alvásgondok a terhesség alatt.

Első trimeszter

  • Valószínűleg többször ki kell menned a mosdóba az éjszaka folyamán.
  • A fizikai és érzelmi változások következtében éjjel gyakrabban felébredhetsz.
  • A kialvatlanságnak és a progeszteron magas szintjének köszönhetően nappal komoly fáradsághullámok törhetnek rád.

Második trimeszter

  • A nappali álmosság és az éjszakai felébredések fokozódhatnak. A progeszteron szint még mindig az egekben van, de most már lassabban emelkedik a szintje, mint az első trimeszterben.
  • Az éjszakai pisilés terén valamelyest javul a helyzet ugyanis enyhül a húgyhólyagra nehezedő nyomás.
  • Az alvás minősége sajnos még mindig valamivel rosszabb, mint a terhesség előtt volt a testi és lelki változások következtében.

Harmadik trimeszter

  • Több mint valószínű, hogy ebben a trimeszterben fogsz a legtöbb alvással kapcsolatos problémával szembesülni.
  • Általánosságban romlik a komfortérzeted a gyarapodó súlyod és pocakod mérete miatt.
  • Gyomorégés, lábgörcsök, horkolás - csak néhány ok, ami miatt többet forgolódhatsz az éjszaka folyamán, mint valaha.
  • A gyakori éjszakai vizelési inger ismét visszatér a baba megváltozott helyzetének és méretének következtében.
  • Aggódsz, hogy már nem fogsz tudni átaludni egyetlen éjszakát sem a baba érkezése előtt? Megnyugtathatunk, hogy a legtöbb esetben erre nagyon kicsi az esély. Lehetséges, hogy picit rosszabbul alszol a szokásosnál, de néhány apró életmódbeli változtatással (pl. rendszeres testmozgás, egészséges étrend, csökkentett folyadékbevitel az esti órákban, lefekvés előtti rutin kialakítása) garantáltan javíthatsz az éjszakai pihenésed minőségén. Sőt, a napközbeni szundítás is segíthet egy-egy nehezebb éjszaka után. Azonban, ha komolyabb alvásproblémákkal küzdesz, ne habozz felkeresni az orvosod!
(Cikk forrása itt)
Kapcsolódó cikkeink terhesség alatti alvás témában:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések