Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Szülés: vedd a kezedbe az irányítást!

Szerző: Svraka Júlia

2011. március 12. | Frissítve: 2015. május 11.

Forrás: Kismama magazin

Van, aki hagyja, hogy a dolgok megtörténjenek, és az ár lendülete magával ragadja, mert az ösztöneire hagyatkozik. Más mindenre előre készül, nem szereti a meglepetéseket. Mindkét út vezethet csodálatos szüléshez. Mi most az utóbbiakhoz szólunk.

Intimtorna

Mi ez? Az intimtorna, azon belül is kifejezetten a "gátvédő vajúdási technika" a gát izmait edzi. Megtanulhatod, hogyan lazíts a méhösszehúzódások alatt, bizonyos gátizom-szorítási gyakorlatok elsajátításával pedig bemelegítheted ezt a kényes területet.

Mire jó? Alkalmazásával a gátizmok könnyebben tágulnak a szülés közben, így elkerülhető a gátmetszés, csökken a fájdalom is. Nem utolsósorban hatására előbb áll vissza a gát terhesség előtti állapotába, ennek te is és a férjed is nagyon fogtok örülni.

Hol tanulhatod? Ha olvasni akarsz róla: Kriston Andrea - Ruzsonyi Péter: Kriston intimtorna (Sanoma Kiadó)
Tanfolyamra jelentkezhetsz itt: jelentkezhetsz itt.

Önhipnózis

Mi ez? Az önhipnózis nem alvás, hanem megváltozott tudatállapot. Kellemes ellazulással kezdődik, majd a hipnotikus állapot létrejötte után különböző önszuggesztiókkal érhetsz el kellemesebb állapotot. A külső zavaró tényezőket kiiktatva befelé figyelsz, együtt élsz az összehúzódásokkal.

Mire jó? Hipnózisban olyan idegrendszeri változások is létrehozhatók, amelyek éber tudati állapotban nem. Segítségével elmúlik a szorongás, akár teljesen fájdalommentessé tehető a szülés, gyógyszeres beavatkozás nélkül.

Hol tanulhatod? Ha olvasni akarsz róla: Marie F. Mongan: Szülés, ahol én irányítokSzülés, ahol én irányítok (Sanoma Kiadó)
Az interneten is találsz tanfolyamokat, oktatócédéket, keresgélj itt!

Autogén tréning

Mi ez? Az autogén tréning az egyik legtöbbet kutatott relaxációs módszer, amely erősíti a test öngyógyító mechanizmusait. Segítségével tudatosan ellazíthatod az idegrendszeredet, elengedheted a feszültségeket és a félelmeket.

Mire jó? Egyes kutatások alapján az autogén tréninget rendszeresen alkalmazó kismamák körében a vajúdási idő mintegy 30 százalékkal rövidebb, mint a módszert nem használók között. A vajúdást kevésbé érezték fájdalmasnak, és nem szorongtak annyira tőle, sőt, a kitolási szakasz is lerövidült.

Ha szülés után is használod, gyorsabban felgyógyulsz, könnyebben összeszoksz a babával, és csökken a szülés utáni depresszió veszélye.

Hol tanulhatod? Egy hangoskönyvet javaslunk: Nagy Gabriella: 30 perc stresszoldó relaxáció (Geopen Kiadó)
Tanfolyamokat itt találsz.

Siacu

Mit ez? A siacu tradicionális japán akupresszúrás módszer. Ujjbeggyel vagy kis kemény labdával a test meghatározott pontjainak nyomásával, körkörös masszírozásával csillapítja a fájdalmat. Mire jó? Párod aktív részese lehet a folyamatnak, segítheti a vajúdásodat, növelheti a biztonságérzetedet, enyhítheti a fellépő félelmeket és fájdalmat.

A siacu hatásos lehet a pihenési szakaszok alatti ellazulás és energiagyűjtés támogatásában, de a szülés menetének gyorsításában is. Hol tanulhatod? Ha olvasni akarsz róla: Cathi Meeus: Titkok nélkül - Shiatsu (Scolar Kft.)
Tanfolyamokra jelentkezhetsz itt.

Alexander-technika

Mit ez? Megtanítja, milyen az ideális testtartás, légzés szülés közben, rögzül a megfelelő izomtónus. Szellemi szinten átfogó nyugalmat társít a reakciókhoz, ami képessé tesz a higgadt gondolkodásra krízishelyzetekben is.
Mire jó? Megtanítja, hogyan lélegezz, ülj és guggolj kényelmesen, és miként legyél képes tudatosan engedni, lazítani medencéd izomzatát a tágulási szakaszban. A technika segítségével jól viseled a fájdalmat ahelyett, hogy meg akarnál szabadulni tőle.

Hol tanulhatod? Robert MacDonald - Caro Ness: Titkok nélkül - Alexander-technika (Scolar Kft.)
Tanfolyamok itt, és itt

Légzéstechnika

Mi ez? A sportolók jól tudják, hogy jó légzéstechnikával sokkal tovább bírják a kemény igénybevételt. A szülés komoly fizikai munka, megfelelő mélységű és ritmusú légzéssel segítheted testedet.

Mire jó? A helyes légzéstechnika elviselhetőbbé teszi a fájdalmat, kevésbé fáradsz el, több erőd marad a kitolási szakaszra. Ha összevissza kapkodod a levegőt, amellett, hogy nem jutsz elég oxigénhez, pánikba is eshetsz.
Hol tanulhatod? A legtöbb terhestorna-tanfolyamon a "tananyag" része.
Jó útmutatást kapsz itt!

A megfelelő légzéssel sokat segíthetünk magunknak szülés közben

TANFOLYAM NÉLKÜL IS MEGTANULHATÓ


A képzelet ereje

A szülés alatt óriási jelentősége van a vizualizációnak. A vajúdás során gondolj nyíló virágra, pont így tágul ki a méhszáj, a tested így ad utat a babának. Belégzéskor képzeld el, ahogy a levegő, akár egy finom áramlat, simogatja a kisbabád testét. Te így szeretgeted, becézgeted őt ebben a nehéz szakaszban. Kilégzéskor pedig képzeld magad elé, ahogy egy sima tükrű vízfelületet fújsz, a fájdalom pedig, mint a finom hullámok, messzire úsznak tőled.

+ 1 jó tanács a szüléshez

Ne ess pánikba, és ne haragudj magadra, ha a módszerek élesben mégse váltják be a hozzájuk fűzött reményeket! Ha például nem annyira látványos a hatásuk, mint ahogy eredetileg hitted. Bízz az ösztöneidben! Ha egy korábban tanult pózt vagy technikát kényelmetlennek, idegennek érzel, merj változtatni, ne ragaszkodj a "tankönyvhöz".

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések