Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Kismamáknak diót!

Szerző: Babaszoba.hu

2012. október 25. | Frissítve: 2018. november 28.

Forrás: babaszoba.hu

A kiegyensúlyozott, egészségtudatos táplálkozás létfontosságú elemei az egyszeresen telítetlen és a többszörösen telítetlen zsírsavak. Ráadásul most kiváló őszi forrásaik a diófélék és más olajos magvak.

A kilenc hónap alatt kiemelt szerephez jutnak közülük az omega-3 zsírsavak - viszont az, hogy a magzathoz mennyi jut el belőlük, elsősorban az anya szervezetének zsírsavösszetételétől függ. Ezért is fontos, hogy tudd, miben is támogatják a magzat fejlődését, és hogyan védik a kismama egészségi állapotát:
1. Segítik a magzat idegrendszerének fejlődését, és befolyásolják a gyerek későbbi mentális képességeit.
2. Fontos szereplői a szemideghártya (retina) kialakulásának.
3. Csökkentik a későbbi allergiás betegségek kialakulásának kockázatát.
4. A prosztaglandin (sejthormon) képzésének kiindulási anyagai. A sejthormonok a vérkeringésre, a vízháztartásra, a bőrre és az immunrendszerre hatnak.
5. Kismamáknál és császármetszést követően csökkentik az esetlegesen előforduló vérrögképződés kockázatát.
6. Segíthetnek a vérnyomás normalizálásában.

Ha hiányzik

Az omega-3 zsírsav hiányára utalhatnak bizonyos bőrelváltozások (korpásodás, ekcéma, pikkelysömör), allergiás tünetek, hormonális és keringési rendellenességek és központi idegrendszeri elváltozások (ingerlékenység, álmatlanság, depresszió).

Terhesen is fogyassz diót

Mivel szervezetünk nem képes telítetlen zsírsavakat előállítani, ezért táplálkozás útján pótolhatjuk a szükséges mennyiséget. Kiváló forrásaik például a lenmag, a mandula, a pekándió, a dió, a mogyoró, a napraforgómag, a fenyőmag, a tökmag és az ezekből sajtolt olajok. Ezeket a dióféléket és olajos magvakat a konyhában is változatosan bevetheted. Készíthetsz belőlük krémeket, önteteket szendvicsre, tésztákra vagy húsok mellé (pépesítve, kevés olaj és/vagy joghurt, valamint fűszerek felhasználásával).
Édes vagy sós tésztákhoz is keverheted összetört darabjaikat, őrölve lisztként is helytállnak, sütéshez és főzéshez egyaránt.

Körtés meglepetés

Elkészítési idő: 40 perc

Hozzávalók:

10 deka darált mandula
5 deka aszalt barack apróra vágva
négy szabályos, kemény körte
1/2 l málnaszörp (2 deci szörp, 3 deci víz)
egy fahéjrúd
egy csillagánizs
friss menta- vagy citromfűlevelek a díszítéshez

A körtét egészben meghámozzuk, a szárát rajta hagyjuk, magházát óvatosan kivájjuk. Egy edénybe beleöntjük a málnaszörpöt, hozzáadjuk a fűszereket, beleállítjuk a körtéket, és fedő alatt lassú tűzön 20 percig pároljuk
.
Ezután kitesszük őket egy szűrőre, hogy a teljesen lecsepegjenek, a maradék levét pedig még kicsit forraljuk, hogy besűrűsödjön. Ekkor kidobjuk belőle a fűszereket. A darált mandulát összekeverjük az aszalt barackkal és egy-két kanál vízzel. A masszát a kihűlt körtékbe töltjük, egyenként tányérra állítjuk, és a szörpös szósszal tálaljuk. Menta- vagy citromfűlevelekkel díszítjük.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések