Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Jó tartás, könnyebb szülés?

Szerző: W. Ungváry Renáta

2012. március 9. | Frissítve: 2016. október 5.

Forrás: babaszoba.hu

A babavárás idején megváltozik testünk súlypontja. Elöl egyre nagyobb súlyt cipelünk, hiszen ott gömbölyödik a baba! Jól teszed, ha ügyelsz a gerincedre, a testtartásodra, nehogy rémes derékfájás legyen az eredmény!

Jó tartás, könnyebb szülés?

Az egyik legjobb befektetés, amit testeddel kapcsolatban tehetsz, a rendszeres testedzés, különös tekintettel a tartóizmokra. Már a babavárás előtt érdemes erre gondolni, mert erős, edzett hátizmok, hasizmok és medenceizmok szükségesek a jó testtartás biztosításához. Ezért ha a baba még távoli terv csupán, kezdj el már ma pilatesre, alakformáló tornára, gerinctornára vagy jógára járni, de személyi edző segítségét is érdemes igénybe venni állapotfelmérés céljából. Így aztán a lehető legjobb alapokról indíthatod a babavárást. Lássuk, miért is van szükség erre a gondos felkészülésre!
Várandósan jelentősen nő a progeszteron hormon szintje, ami lágyítja a rostos kötőszöveteket és tartószalagokat, hogy könnyebb nyúlást biztosítson. Ez az egyik előfeltétele annak, hogy az egyre növekvő magzat jól elférjen, majd annak, hogy végül kifelé is könnyen megtalálja az utat.
Ha nem elég erősek a tartóizmaid, vagy eleve rossz a testtartásod, hamarosan kérdőjelhez fog hasonlítani a tested íve oldalról: a pocakod egyre jobban elődomborodik, jólesik még ki is tolni, miközben a gerinced homorít, a medencéd pedig előre mozdul el, ahelyett, hogy stabilan alattad helyezkedne el, és tartaná a rá nehezedő súlyt. A következmény: egyre erősödő derékfájás, hátfájás, majd az előnytelen súlyeloszlás miatt még a boka is befelé billenhet.
Sosem késő változtatni!
Kezdjük az elején! Szánj mindennap legalább háromszor pár percet a gyakorlásra. Tartsd be a sorrendet, próbáld megjegyezni, és akkor bárhol, bármikor gyakorolhatsz, amikor csak eszedbe jut. A következő lépéseket folyamatosan, gördülékenyen kell kivitelezni.
1. Emeld ki a medencéd! Ehhez állj kisterpeszbe, a lábfejed nézzen előre. Billegj néhányszor a sarkadról a lábujjad hegyéig, keresd az egyensúlyt biztosító pontot. Feszítsd meg a hasizmaidat, és billentsd előre a medencédet, miközben a köldöködet a gerinced felé húzod.
2. Lélegezz mélyen, emeld ki a mellkasod! Ehhez a bordáidat minél inkább távolítsd a medencédtől.
3. Engedd le a vállad, majd húzd finoman hátra! Ezzel segíted a mellkasod kiemelését is. Ne feledkezz meg közben sem a medence előrebillentéséről! Tartsd is meg ebben az előrebillentett állapotban.
4. Nyújtsd ki a nyakad hátsó részét!
Tippünk
A LombaMum® a terhesség egész ideje alatt segítséget nyújt a hátra, a medencére és a csípőre gyakorolt hatásaival, tehát valóságos támaszként átveszi a baba súlyát, és szilárdan megtartja a kismama hasát. Az övet könnyen a gerinchez és a medence köré lehet igazítani, így a beépített merevítők megtámasztják és helyére igazítják a gerincoszlopot.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések