Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Inni vagy nem inni?Figyelj a testedre!

Szerző: Sződy Judit

2011. július 12. | Frissítve: 2019. március 29.

Forrás: Kismama magazin

Hihetetlennek tűnik, de a babavárás alatti súlygyarapodásból hat-kilenc kilónyit tesz ki a víz! Korlátozzuk vagy növeljük a vízfogyasztást?

Inni vagy nem inni?

Hova tűnik, amit megiszunk?

A felhalmozódó vízből négy-hat liternek a negyede, ötöde a vérmennyiség növekedéséhez szükséges többlet. Az első és második harmadban játszódik le ez a változás a szervezetben. A harmadik harmadban inkább a szövetek közötti térben szaporodik a vízmennyiség (ebből származik a többi három negyed, négy ötöd), ennek köszönhető a sok várandósnál megfigyelhető duzzadt boka, és más testtájakon is megjelenő vizenyősödés.
Ha az éjszakai alvás, fekvés hatására másnap reggelre általában lecseng a duzzanat, s inkább a hosszas ücsörgés, állás váltja ki, nincs ok aggodalomra, normális jelenséggel állunk szemben.
Ha viszont még ilyenkor sem szűnnek meg a panaszok, jobb, ha orvoshoz fordulunk, mert az egyik terhességi szövődmény, a toxémia makacs vizenyősödéssel jár. Az összes vízmennyiségből a szülés időpontjához közeledve három-három és fél litert tesz ki a magzatvíz, valamint a lepény és a magzat testének víztartalma.

Napi nyolc pohárral?

Régóta tartja magát az a nézet, hogy legalább napi nyolc pohár folyadékot el kell fogyasztanunk. A legtöbb ember nagyon egészségesnek tartja a bőséges folyadékfogyasztást, ebben látják a méregtelenítésnek, a testsúly csökkentésének, és a vese megfelelő működésének kulcsát. Az új kutatások szerint semmi értelme annak, hogy a számunkra kellemes mennyiségnél többet igyunk. Ha belegondolsz, hogy a nap során elfogyasztott ételeknek és más italoknak (leves, kávé, gyümölcs, zöldség stb.) is jelentős a folyadéktartalma, máris ugrott egy-két pohárnyi az ajánlott nyolcból.
A kutatók semmiféle bizonyítékot nem találtak arra, hogy hasznos lenne többet innunk annál, mint amennyi megszünteti a szomjúságunkat. Randy Wexler, az Ohio Egyetem professzora szerint "a folyadékszükséglet hasonló, de az emberek szomjúságérzékelő receptorai különbözőképpen működnek. Ha gyanús, hogy nem isznak eleget, inkább arra biztatom őket, hogy néha nézzék meg, milyen színű a vizeletük. Ha világos, tiszta, nincs gond, ha sötét sárga, többet kell inni."
Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések