Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Influenza: könnyebben gyógyulunk, ha ezeket esszük

Szerző: Babaszoba.hu

2020. február 13.

Forrás: babaszoba.hu

Szakmai ajánlások és kutatási eredmények szerint ezeket az ételeket fogyasszuk, ha segíteni akarjuk a gyógyulást.

Influenza: könnyebben gyógyulunk, ha ezeket esszük (fotó: Getty Images)

Húsleves

Egy 2000-es tanulmány szerint a (csirke)húsleves összetevői csökkentik a szervezet gyulladásos reakcióit, elősegítheti az orr és a légutak tisztítását, és enyhíti a felső légúti tüneteket.
Más levesek, beleértve a vegetáriánus vagy vegán opciókat is, hasonló hatásokkal érhetnek el.

Fokhagyma

Vírusölő, támogatja az immunrendszert.
Egy 146 résztvevővel végzett 2014-es tanulmány szerint azok, akik három hónapig naponta ettek fokhagymát, kevesebbszer fáztak meg, mint azok, akik placebót szedtek. (A szerzők megjegyzik, hogy a hatások megerősítése további kutatást igényel.)


C-vitaminban gazdag ételek

Erősítik az immunrendszert. Melyek ezek? Narancs, narancslé, kivi, grapefruit, édes vagy erős paprika.
Sok C-vitaminban gazdag gyümölcs és zöldség magas flavonoid tartalmú, a flavonoidok pedig csökkenthetik a felső légúti fertőzések kockázatát.

Gyömbér

Enyhíti a hányingert, emésztéssegítő, gyomornyugtató.
Az apróra vágott gyömbér vagy az őrölt gyömbér finom kiegészítő lehet a levesekhez, pörköltekhez de készülhet belőle tea is.

Leveles zöldségek

Sok rostot C-vitamint, vasat, folsavat tartalmaznak. Ezek fontos szerepet játszanak az immunrendszer támogatásában. Antibakteriális tulajdonságaik is vannak, így gyulladáscsökkentő hatásaik is. Fogyasztásuk segítheti a test mielőbbi gyógyulását az influenzából.
Ilyen zöldségek például: kelkáposzta, spenót, fejes káposzta, mángold

Zabpehely

Könnyen elkészíthető remek rostforrás. Ha még egy banánt is hozzáadunk, akkor extra rostot és káliumot is bevihetünk a szervezetünkbe. Utóbbi azért fontos, mert a láz, a hányás vagy a hasmenés éppen a kálium szintet csökkenti.

Joghurt

A baktériumokat tartalmazó joghurt fogyasztása elősegítheti az influenza leküzdését. A joghurt jó fehérjeforrás is.


Folyadék

A folyadékfogyasztás az egyik legfontosabb dolog, amire betegen fontos figyelnünk. A víz mellett igyunk kókuszvizet: gazdag káliumban, nátriumban. Igyunk forró vizet mézzel, citrommal, gyömbérrel: nyugtat, csökkenti az émelygést.


Amit kerüljünk

Lassítják a gyógyulást az alábbi ételek, italok: alkohol, feldolgozott élelmiszerek, zsíros ételek, tejtermékek, krékerek, kekszek.
(via)

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó fórum témák