Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Immunerősítő tippek kismamáknak

Szerző: Babaszoba.hu

2018. március 3.

Forrás: babaszoba.hu

Még közel sincs vége a télnek, a fertőző betegségek szezonja is elhúzódhat, nem árt tehát egy kicsit felturbózni az immunrendszerünket! Egyszerű, kismamabarát tippek.

Télen sem kell lemondani a sétáról

Maradj aktív!

Persze, senkinek nincs kedve kibújni a takaró alól, amikor kint dermesztően hideg van, fúj a szél, esetleg még esik is. De már napi húsz percnyi tornázással, sportolással a felére csökkentheted annak rizikóját, hogy megbetegedj! A lényeg, hogy tűzz ki reális célokat és találj olyan mozgásformát, amit szívesen csinálsz. Nagyobb esélye van annak, hogy sétálsz egy nagyot a kutyusoddal, mint annak, hogy munka után elmész az edzőterembe. Néhány egyszerű gyakorlatot pedig otthon is könnyen elvégezhetsz!

Nézd meg, hogy mit eszel!

A kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag, egészséges táplálkozás nemcsak a magzat fejlődésének szempontjából nagyon fontos, de a te immunrendszered megfelelő működését is segít biztosítani! A sok zöldség és gyümölcs mellett érdemes olajos magvakat, sovány húsokat is fogyasztani, és nem szabad megfeledkezni az elegendő folyadékról sem. A finom, fűszeres zöldséglevesek segítenek a folyadékpótlásban, tele vannak tápanyagokkal, és a hidegben még jól át is melegítenek!

Aludj eleget!

Számos kutatás foglalkozott már azzal, milyen hatással van az alváshiány az egészségünkre, és úgy találták, hogy aki 7 óránál kevesebbet alszik, az nagyobb valószínűséggel lesz náthás. Persze, terhesen közel sem olyan könnyű kialudni magunkat, ezért igyekezz minél korábban lefeküdni! Lefekvés előtt egy pohár cseresznye- vagy meggylevet is érdemes meginni, ez az ital ugyanis segíti a melatonin nevű hormon termelődését.

Lazíts többet!

Minél stresszesebb életet él valaki, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy minden kisebb-nagyobb betegséget elkap (ettől persze még stresszesebb lesz, és rögtön be is kerül egy ördögi körbe...) - a stressz ugyanis csökkenti az immunrendszerünk hatékonyságát. Nagyon fontos tehát, hogy eleget pihenj, lazíts, relaxálj. Ha az esik jól (és megteheted), kuckózz be a kanapéra egy jó könyvvel, meditálj, vagy nézd meg a kedvenc filmedet!

Le a vírusokkal!

Elég közhelyes tipp, mégis sokan elfeledkeznek az egyik legegyszerűbb módszerról, amit a betegségek elleni küzdelemben bevethetünk: csökkentsük annak az esélyét, hogy a kórokozók bekerüljenek a szervezetünkbe. A rendszeres kézmosás, a különböző felületek rendszeres tisztítása, fertőtlenítése, a beteg emberek (illetve a zsúfolt helyek) kerülése mind segíthetnek abban, hogy elkerüld a fertőzéseket!
Ezt is érdemes elolvasni:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések