Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Így kezeld az aranyered!

Szerző: Babaszoba.hu

2014. november 3. | Frissítve: 2017. szeptember 26.

Forrás: babaszoba.hu

Az aranyérproblémák több nőt érintenek, mint gondolnád. Így ahelyett, hogy szégyenlősen a homokba dugod a fejed a probléma elől, azt ajánljuk, hogy vedd kezedbe a gyógyulásodat!

Az aranyér lehet a terhességed alatt megjelenő kellemetlen betegség, de ha a várandósság alatt megúsztad, még a szülés során is kialakulhat a nagy erőlködés velejárójaként. Természetesen mi sem javasolhatunk mást, mint hogy konzultálj egy szakorvossal, de ha nem akkora a baj, hogy műtéti beavatkozásra kerüljön sor, akkor mindenképp próbálj otthon, régi, bevált praktikákkal könnyíteni a kellemetlen tüneteken.

Higiénia felsőfokon

Amire különösen figyelned kell, az aranyér megjelenése után, az a fokozott higiénia. Különösen ügyelni kell a gát, vagyis a hüvelytől a végbélnyílásig terjedő terület tisztaságára. Fenéktörléshez ne vécépapírt használj, mert annak durva felülete tovább irritálhatja, sértheti a beteg felületet. Szerezz be semleges illatú, irritáló anyagtól mentes, puha baba popsitörlő kendőt, és ezt használd a végbélnyílás környéki terület tisztán tartására. Használat után ne a vécébe, hanem a kukába dobd a kendőt!
Az aranyérrel járó kellemetlen fájdalmat azzal is enyhítheted, ha langyos ülőfürdőt veszel. Ezt csak azoknak ajánlott, akiknél nincs vérzés. Engedj kellemesen meleg, de nem forró vizet a kádba, majd húzd fel a térded, hogy a langyos víz minél inkább érje a beteg területet. Ha vérzés is fennáll, akkor csak hideg vízzel érintkezz! Javasoljuk még a hideg vizes borogatást, vagy a végbélnyílás körüli területet jegelését. És végül ne feledd, hogy nagyon fontos, hogy mindig alaposan, de finoman szárítsd meg a beteg területet fürdés után, mert a fel nem itatott nedvesség esetleg gombás fertőzéshez is vezethet.

Gyógyulás a tányérodon

Az aranyér ellen az egyik legjobb "orvosság" a rostban gazdag étrend. Ha sok zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonát fogyasztasz, akkor a belek aktívabbak lesznek, és a székletürítés is kevesebb erőfeszítéssel fog járni. A megfelelő étrend segít megelőzni az aranyerek kialakulását, illetve a már meglévő aranyerek tüneteinek romlását. A patikákban kaphatóak kiváló rostpótló, táplálék-kiegészítő készítmények, ezek is segítségedre lehetnek. Azonban mielőtt választanál, feltétlenül konzultálj az orvosoddal!
Természetesen a folyadékpótlásról sem szabad megfeledkezni! Ha elegendő folyadékot iszol, akkor a belek kevesebb vizet szívnak vissza a béltartalomból és a székleted kevésbé lesz kemény. Kerüld a cukros, szénsavas üdítőket, helyette inkább ásványvíz vagy natúr tea kerüljön a poharadba!

WC-praktikák

Ha aranyered van, kerüld a túl hosszú ideig ücsörgést a vécén. Felejtsd el a női magazinok olvasását és az élet nagy dolgain való filozofálgatást! Csak addig ülj a vécén, ameddig feltétlenül muszáj. A másik lényeges dolog, hogy székletürítés közben ne erőlködj! Az erőlködés, a levegő visszatartása széklet ürítése közben a végbél alsó szakaszában található vénák fokozott nyomását hozhatja létre.
Ennek elkerülésére azonnal menjen WC-re, ha székelési ingered van. Ha nem sikerül, akkor inkább pár perc múlva próbálkozz újra, a lényeg, hogy ne ücsörögj hosszasan a vécén. Ha sikerül, akkor jöhet a tisztálkodási procedúra, aminek a fontosságáról, már fentebb szóltunk. Végül használd a külsőleg alkalmazható, aranyér kezelésére szolgáló krémeket, kúpokat, amiknek használatáról már az orvosoddal egyeztettél! Ezeknek a gyógyhatású készítményeknek a használata közvetlenül székelés után a legideálisabb.

Mozogj, mozogj, mozogj!

Ha napközben sokat ülsz vagy állsz, mindenképpen szakítsd meg félóránként egy kis járkálással, mozgással. Ez javítja a vénás vér elfolyását a test alsó részéből, és csökkenti a vénákra nehezedő nyomást. A statikus testhelyzetet oldó gyakori könnyű mozgás hasznos az alsó végtagi vénatágulatok és a vénás trombózis megelőzésében, sőt segíthet a súlyfölöslegtől való megszabadulásban is.
Erősebb fájdalmak esetén nem a legkellemesebb sport a futás és a kocogás, helyette érdemes sétára, úszásra váltanod, de akár az elliptikus tréner, is jó szolgálatot tehet a panasz időtartamára. És ami ilyenkor abszolút tiltólistán van: minden haspréssel, hasűri nyomásfokozódással járó sportágak, amelyek egyébként a kellemetlen panasz kialakulásában is nagymértékben közrejátszhatnak.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések