Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Hátfájás a terhesség alatt: ez segíthet

Szerző: Babaszoba.hu

2019. április 21.

Forrás: babaszoba.hu

A hátfájás az egyik leggyakoribb panasz, mellyel a várandós kismamák találkoznak. Következzen néhány tipp, melyekkel enyhíteni lehet a kellemetlenségeket!

Ügyelj a tartásodra!

Ahogy a magzat növekszik, úgy változik meg a terhes kismama testének "középpontja", vagyis máshogy őrizzük meg az egyensúlyunkat, mint korábban. Hogy az eséseket (nemes egyszerűséggel, az előredőlést) megelőzzük, hajlamosak lehetünk enyhén hátradőlni, ami nagyon megterhelheti a hát alsó részének izmait. Húzzuk ki magunkat, a vállunkat eresszük le, és a térdeink is legyenek lazák. Álláskor legyünk kis terpeszben, és ha hosszabb ideig kell állnunk (pl. főzés közben), az egyik lábunkat tegyük egy sámlira, dobogóra.
Így kerülheted el a hátfájást!

Viselj megfelelő cipőt!

Nagyanyáink fűzős "kismamacipője" lehet, hogy nem volt a legesztétikusabb, de a praktikusságához nem fért kétség. Viseljünk alacsony sarkú (de nem teljesen lapos) cipőt, mely megtámasztja a lábat! A tűsarkút lehetőleg kerüljük, mert könnyen elveszíthetjük benne az egyensúlyunkat!

Emelj vigyázva!

Ha fel kell emelnünk valamit, guggoljunk le, és úgy emeljük meg a tárgyat, így ugyanis a láb, nem pedig a hát izmait használjuk.

Aludj az oldaladon!

A terhesség idején a legkényelmesebb alvási póz, ha az oldalunkon fekszünk és a térdeinket behajlítjuk. Akár egy nagyobb párnát is tehetünk a térdeink közé, a hasunk alá vagy a hátunk mögé.

Mozogj rendszeresen!

A rendszeres, kíméletes mozgás segít megőrizni a hát egészségét, és a hátfájás ellen is hatásos lehet. Érdemes naponta sétálni, úszni vagy speciális terhestornát, -jógát végezni!
(via)
Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések