Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

7 otthoni megoldás a terhességi puffadás ellen

Szerző: B.G.- babaszoba.hu

2018. szeptember 29.

Forrás: babaszoba.hu

Sok nő tapasztal puffadást, felfúvódást a terhesség alatt. Általában magától elmúlik a kellemetlen érzés, de néhány otthoni megoldás segíthet megkönnyíteni a kényelmetlenséget és csökkenteni a teltség érzetet.

7 otthoni megoldás a terhességi puffadás ellen
A progeszteron hormon megemelkedett szintje ellazítják a beleket, ezzel lelassul az emésztés, székrekedés, puffadás, felfúvódás következhet be.
Vannak, akik nem csak az első időszakban, de később is tapasztalják a kellemetlen tüneteket, ahogy a növekvő magzat nyomást gyakorol a hasüregre.
Az alábbi tippek könnyíthetnek a kellemetlen teltségérzeten.

Folyadékfogyasztás

Az USA Nemzeti Orvostudományi Akadémiája (The United States National Academy of Medicine) terhes nőknek napi 10 pohár vagy 2,3 liter vízivást javasol.
Az étkezések előtt vagy után fogyasztott víz segít a gyomorban megemészteni az ételt. Minden emésztetlen táplálék átjut a vékonybélbe, ahol lebomlik, és gáz termelődik. A megfelelő hidratáltság tehát segít csökkenteni a gáz teltségérzetet és a puffadást.

Bizonyos italok elkerülése

Az alábbiak puffadáshoz, túlzott gázképződéshez vezethetnek:
  • szén-dioxiddal dúsított italok (energiaitalok, kóla, tonic, szénsavas italok, buborékos víz)
  • fruktóz

A fruktóz természetes cukor, amely a legtöbb gyümölcsben előfordul. A gyártók gyakran fruktózt adnak a különböző desszertekhez és italokhoz.

  • szorbit

A szorbit egy alacsony kalóriatartalmú cukorhelyettesítő. Azonban a szervezet nem tudja megfelelően felszívni a szorbitot. Vannak, akik ezért hasi fájdalmat, puffadást és túlzott gázképződést tapasztalnak.

Vezess táplálkozási naplót

A terhesség alatt sok nő dönt úgy, hogy egészségesebb étrendet követ. Néhány magas rost tartalmú élelmiszer komplex szénhidrátokat is tartalmaz, amelyeket oligoszacharidoknak neveznek. Ha a baktériumok a bélben lebontják az oligoszacharidokat, nitrogéngázt termelődik. Vannak, akik érzékenyebbek erre a hatásra, mint mások.
Az oligoszacharidokat tartalmazó élelmiszerek a következők:
  • bab
  • teljes kiőrlésű gabonák
  • fejes káposzta
  • karfiol
  • kelbimbó
  • spárga
Ha táplálkozási naplót vezetsz, akkor az segít megmutatni, hogy mi okozta a puffadást.

Egyél több rostot

Bár a magas rosttartalmú élelmiszerek rövidtávon növelhetik a gázképződést, idővel segítenek a székrekedés csökkentésében.

Mozogj rendszeresen

A testmozgás felgyorsíthatja az emésztést és enyhíti a székrekedést.
49 egészséges felnőtt 2012-es vizsgálata azt mutatta, hogy a mérsékelt és magas szintű fizikai aktivitás a nőknél felgyorsította azt az időt, amikor a széklet átjut a vastagbélen. Ezért azt javasolják, hogy az egészséges terhes nők hetente legalább 150 perc közepes intenzitású aerob testmozgást végezzenek.

Viselj kényelmes ruhákat

A derékig szoros ruhák nyomást gyakorolnak a hasra, ami növelheti a gáz felhalmozódását.


Csökkentsd a stresszt

Vannak, akik azt tapasztalják, hogy stressz hatására puffadnak, megnő a testükben a gázképződés. A stresszhez kapcsolódó megnövekedett gázképződás az irritációs bél szindróma tünete is lehet.
A irritációs bél szindróma egy olyan gyomor-bélrendszeri zavar, amely hasi fájdalmat és a bélrendszeri elváltozásokat okoz. Tünetei lehetnek:
  • puffadás
  • gáz
  • görcsök
  • székrekedés
  • hasmenés
A stresszkezelésben terhesség alatt segíthet a relaxáció, a jóga, a meditáció.
(via)
Kapcsolódó cikkeink:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések