Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Több szénhidrátra van szüksége a kismamáknak?

2018. augusztus 24.

Forrás: babaszoba.hu

Elő a tésztástálakkal! A túlságosan alacsony szénhidrátot tartalmazó étrend ugyanis növelheti bizonyos súlyos fejlődési rendellenességek kialakulásának rizikóját - derült ki egy új kutatásból.

A Birth Defects Research című szakmai lapban megjelent kutatás szerzői szerint a várandós kismamáknak, illetve azoknak, akik még csak készülnek a terhességre, nem ajánlottak az alacsony szénhidráttartalmú étrendek. A szénhidrát ugyanis nemcsak az energiát biztosítja a magzat fejlődéséhez, de a szénhidrátok fogyasztását korlátozó étrend akár 30 százalékkal növelheti bizonyos súlyos fejlődési rendellenességek kialakulásának rizikóját is.
Terhesen több szénhidrátot kellene enni?
"Azt eddig is tudtuk, milyen nagy hatással van az anya étrendje a magzat fejlődésére a terhesség korai szakaszában" - mondta Tania Desrosier, az University of North Carolina kutatója, a tanulmány vezető szerzője. "Most azonban azt is sikerült kideríteni, hogy az alacsony szénhidrát-bevitel akár 30 százalékkal is megnövelheti az úgynevezett idegcső-záródási rendellenességek rizikóját. Ez azért különösen aggasztó, mert az alacsony szénhidráttartalmú diéták igen népszerűvé váltak az elmúlt években."
A kutatásban 11285 születést vizsgáltak: 9545 babának nem volt születési rendellenessége, azonban 1740 halva születést, illetve súlyos fejlődési rendellenességet is regisztráltak. Az anyákat az étrendjükről is kikérdezték, és úgy találták, hogy az alacsony szénhidrátszint, pontosabban az ezzel szorosan összefüggő folsavhiány nagy mértékben megnöveli a születési rendellenességek kockázatát.
A terhességre készülőknek 400 mcg, míg a várandósoknak 600-800 mcg folsav javasolt, és mivel a teljes kiőrlésű gabonafélékben, tésztákban, kenyerekben és bizonyos zöldségfélékben találhatunk jelentősebb mennyiségű folsavat, ha valaki lemond ezekről az ételekről, akkor a folsavhiányt kockáztatja. Érdemes tehát nemcsak kiegyensúlyozott étrendet követni, de étrend-kiegészítőkkel is pótolni a folsavat.
(via)
Ezt is érdemes elolvasni:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék