Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Nehezítheti a teherbe esést a túl sok testmozgás?

Szerző: Babaszoba.hu

2020. november 1.

Forrás: babaszoba.hu

Az egészséges és aktív életmód fontos a termékenység szempontjából. De túlzásba is lehet vinni az edzést, és a túl sok testmozgás nehezítheti a teherbe esést.

Természetesen nem kell abbahagyni a testmozgást, amennyiben jól esik, ha valaki szeretne teherbe esni. De mindenekelőtt érdemes beszélni az orvossal arról, mire érdemes figyelni, ő mit javasol.
A következőket is érdemes szem előtt tartani az edzési rutin során, hogy a termékenységre ne legyen negatív hatással a testmozgás.

Figyelj oda a vérszegénységre

A vér alapvető anyag a terhesség során is. Az izmokat a vér táplálja, és a túl intenzív, túl erőteljes edzési rutin kimerültséget okozhat, kimerítheti a szervezetet. Ez pedig a petesejtek egészségi állapotára is hatással lehet.
A vérszegénység tünetei többek között lehetnek: fejfájás, szédülés, gyengeség, légszomj, szapora pulzus, hideg végtagok. Ha aggódsz, hogy esetleg vérszegénységed lehet, mindenképpen beszélj az orvosoddal.
Nehezítheti a teherbe esést a túl sok testmozgás? (Fotó: Getty Images)

Korlátozd az edzéseket legfeljebb egy órásra

Az edzéseknek fel kell töltenie, nem kimerültnek kell érezned magad utánuk. A túlzásba vitt edzés aktiválhatja a stressz hormonokat, amely felboríthatja a nemi hormonok egyensúlyát is, ez pedig megnehezítheti a teherbe esést. Ezért tartalékolj egy kis energiát, és ne addig tartson az edzés, amíg teljesen kimerülsz.

Egészséges testsúly

A túlsúly negatívan hatással lehet a hormonális egyensúlyra és az ovulációra. Ilyen esetben egészséges táplálkozással és rendszeres testmozgással növelhető a teherbe esés esélye.  A túl alacsony testsúly és a nem elegendő zsírsejt akadályozhatja a szervezet ösztrogéntermelését. Ez a hormon elengedhetetlen az ovulációhoz.

Mérsékelt mozgástípusok

A nehéz súlyokkal történő edzés hatással lehet az endokrin rendszerre, és az egészséges menstruációs ciklusért felelős hormonokra. Érdemes az edzéseket mérsékelt szinten tartani, különösen a magas intenzitású edzéstípusok esetén.

Fuss mértékkel

A termékenységi orvosok többsége alacsony intenzitású kardiovaszkuláris testmozgást javasol, mint például egy elliptikus gép. De a futás is nagyszerű módja, hogy formában maradj, és felkészítsd a szervezeted a terhességre. Ha az orvosod is engedi, nincs okod rá, hogy abbahagyd a futást. Ha egy ideje próbálsz teherbe esni, vagy szabálytalan a menstruációs ciklusod, lehetséges, hogy az orvos javasolja, hogy csökkentsd a futás mennyiségét, intenzitását. Abban az esetben pedig, ha nagyon fáradtnak érzed magad futás közben, jó alternatíva lehet, ha inkább sétálsz helyette.
Forrás: mother.ly

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó fórum témák

Legkeresettebb címkék