Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ételek, melyek növelik a férfi termékenységét

Szerző: Babaszoba.hu

2020. február 4.

Forrás: babaszoba.hu

Nem csak a leendő anyukáknak kell gondoskodni arról, hogy megfelelően étkezzenek a termékenységért. Van ugyanis néhány étel, amely jót tesz a spermiumoknak - kedves jövőbeli apuka, fogyassz ezekből minél gyakrabban!

Ételek, melyek növelik a férfi termékenységét (Fotó: iStock)

Zöldségek és gyümölcsök

A zöldség és a gyümölcs nagyobb arányú fogyasztása bárki étrendjében pozitívumokkal jár, de azoknak, akik gyermeket szeretnének, különösen fontos. Ezek az élelmiszerek gazdag antioxidánsforrások, rengeteg ezekben a tápanyag és a vitamin, mint a C- és E-vitamin, vagy a béta-karotin. Ezek védik a szervezetet a szabadgyököktől, és segítik a spermiumok mozgékonyságát, és védik a hímivarsejteket a kromoszóma-rendellenességektől is.

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű búzából készült kenyér, a quinoa, a barna rizs, a zabliszt mind segíthetnek abban, hogy egészségesebbek legyenek a hímivarsejtek. Ezek az ételek ugyanis általában alacsony glikémiás indexűek, rostban és antioxidánsban gazdagok, ez által javítják a termékenységet.

Osztriga

Az osztriga az egyik legjobb cinkforrás - ez a nyomelem növeli a spermiumok mennyiségét és a tesztoszteront, és javítja a hímivarsejtek mozgékonyságát is. Emellett ismert afrodiziákum, állítólag a nemi vágyat is fokozza. Az osztrigán kívül remek cinkforrás a tökmag is.

Zsíros halak

Legalább heti két adag zsírosabb hal - lazac, hering, szardínia - fogyasztása növeli a férfi termékenységét. Ezek a halak gazdag omega-3 források, így jót tesznek a spermiumok sejtmembránjának, ezzel segítve a petesejt megtermékenyítését.

Étcsokoládé

Az étcsokoládé olyan aminosavat tartalmaz, amelyről kimutatták, hogy jelentősen növeli a spermiumok mennyiségét. Emellett magas antioxidánsforrás, így segít a szabadgyökök elleni védekezésben. Az ideális adag napi 1-2 kocka.

Olajos magvak

A dió, a mandula és a mogyoró olyan tápanyagokban gazdag, mint az omega-3 zsírsavak, a növényi fehérjék, és remek antioxidáns forrásnak számítanak. Növelik a spermiumok számát és a nemi szervek vérellátására is jótékonyan hatnak.

Ginzeng

A ginzeng a sperma minőségét és mennyiségét is növeli, ezért érdemes fogyasztania a babát tervező apukáknak. Az ajánlott mennyiség napi 1-2 csésze ginzeng tea.
(VIA)
Kapcsolódó írásaink:
 

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó fórum témák

Legkeresettebb címkék