Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ételek, amiket érdemes fogyasztani, ha babát terveztek

Szerző: Babaszoba.hu

2021. július 26.

Forrás: babaszoba.hu

Ezek az ételek segíthetnek az egészség megőrzésében, és a terhességre való felkészülésben is.

Ételek, amiket érdemes fogyasztani, ha babát terveztek (Fotó: Getty Images)
"Vannak ételek, amelyek természetesen fokozhatják a termékenységet, míg mások olyan egészségügyi problémákhoz vezethetnek (például elhízáshoz és cukorbetegséghez), amelyek negatív hatással lehetnek a termékenységre" - mondta el a romper.com portálnak Dr. Barry Witt, reproduktív endokrinológus, a WINFertility orvosigazgatója. Tehát az egészséges étkezésnek kettős előnye van: egyrészt fontos az egészség érdekében, másrészt a petesejtek és a hímivarsejtek egészségére is hatással lehet.
A következő ételeket érdemes felvenni az étrendbe a leendő anyukának és apukának.

Paradicsom

A paradicsom segíthet csökkenteni a szívbetegség és a rákos megbetegedések kockázatát, de a teherbeesést is, mondta el a portálnak Dr. Kecia Gaither szülész-nőgyógyász, NYC Health + Hospitals/Lincoln perinatális ellátásának igazgatója. "A paradicsomnak magas a likopintartalma, ami antioxidáns, de jót tesz a hímivarsejtek egészségének is."

Dió

A dió segít csökkenteni a vérnyomást és a gyulladásokat, és remek kiegészítője a várandósság előtti étrendnek is. A dió gazdag omega-zsírsav forrás. "Jót tesz a spermiumoknak, mert javítja a vitalitásukat, mozgásukat és formájukat" - magyarázta Dr. Gaither. Ezért a leendő apukának is javasolt felvennie az étrendjébe.

Bab és lencse

A babnak és a lencsének magas a folát- és fehérjetartalma, Dr Gaither szerint, de további előnyei is vannak. A lencse spermidin nevű vegyületet is tartalmaz, ami jótékony a hímivarsejtek számára. Egy tanulmány szerint a spermidinnek fontos szerepe van a celluláris homeosztázis fenntartásában, ami a lehető legjobban hívatott tartani a szervezet funkcióit, közte a petesejteket, és a spermiumok termelését is.

Citrusfélék

Dr. Gaither szerint a citrusféléknek magas a C-vitamin és a putreszcin-a poliamin tartalma mindkettő javítja a petesejtek és a spermiumok egészségét.

Tejtermékek

Ahogy Dr. Witt mondta a portálnak, a tejtermékek telített zsírokban, A-, D-, E- és K-vitaminokban gazdagok, és jót tesznek a termékenységnek és a petesejt egészségének. Tehát amikor valaki teherbe szeretne esni, érdemes teljes zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztani.

Magas folsavtartalmú ételek

A várandósvitaminok egyik alapösszetevője a folsav, amelyből napi 400 mikrogrammot kell bevinni a terhesség alatt, mert ez segíthet megelőzni a babánál az idegcső-rendellenességeket. Éppen ezért már a várandósság tervezésekor is lehet terhesvitamint szedni, és természetesen olyan ételeket is, amelyek folsavban gazdagok, mint a spárga, a brokkoli, a leveles zöldek vagy a cékla.

Egészséges zsírok

"Azoknak a nőknek, akik próbálnak teherbe esni, az étrendjüknek mindig tartalmaznia kell egészséges zsírokat, az immunfunkciók támogatása érdekében" - mondta el a romper.com-nak Brittany Lubeck, dietetikus. "A zsír elengedhetetlen a hormonokat szabályozó idegpályák és üzenetküldő rendszerek számára is." Egészséges zsiradékok olyan ételekben találhatók, mint az avokádó, a sajt, az egész tojás, a dió és az extra szűz olívaolaj.

Teljes kiőrlésű gabonák

"A teljes kiőrlésű gabonákban gazdag étrend összefüggésbe hozható a nők termékenységének és a férfiaknál a hímivarsejtek minőségének javulásával" - mondta Dr. Witt. Jó teljes kiőrlésű gabona források a teljes kiőrlésű kenyerek, az árpa, a barna rizs, a quinoa. "A teljes kiőrlésű gabonák és az egyéb összetett szénhidrátok emésztése több időbe telik, és ez segít megelőzni a vércukorszint nagymértékű emelkedését és csökkenését, ami megzavarhatja a hormonokat" - magyarázta Lubeck. Továbbá a teljes kiőrlésű gabonák remek rost és B-vitamin források.

Vas

Ha teherbe szeretne esni egy nő, fontos megbizonyosodnia arról, hogy nem vashiányos-e. "Vasra van szükség a rendszeres peteéréshez, ami nyilvánvalóan elengedhetetlen a termékenységhez" - mondta el Lubeck. Vasban gazdag ételek például a sovány hús, a spenót, a tofu, vagy a bab.
Forrás: romper.com

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó fórum témák

Legkeresettebb címkék