Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Van, hogy a magassarkú cipő jobb, mint a lapos: 7 titok a rajongóknak

Szerző: Babaszoba.hu

2016. augusztus 17. | Frissítve: 2018. június 14.

Forrás: Medipress

A csinos magassarkú cipők kétségkívül megdobják az ember önbizalmát, de az utóbbi időben rengeteg kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy mennyire ártanak a gerincnek, a csontozatnak, az ízületeknek.

Van, hogy a magassarkú cipő jobb, mint a lapos: 7 titok a rajongóknak

Jolene Sher fizikoterapeuta néhány gondolatot oszt most meg, amelyekkel a tűsarkúak rajongóinak nem árt tisztában lenniük.

1. Minél szélesebb, annál jobb

A szakember szerint érdemes minél szélesebb sarkat választani hétköznapi viseletre, ez ugyanis segít az egyensúly megtartásában.

2. Az 5 cm-es sarok az ideális a megfelelő tartás érdekében

Nem célszerű túl magas sarkat választani, az maradjon meg a különleges alkalmakra, amikor csak pár órán át kell magassarkút viselni. Az viszont biztosan állítható, hogy egy jó 5 cm-es sarok jobb tartást biztosít a lábnak, mint egy lapos talpú csizma vagy balettcipő.

3. A talprész kialakítása kulcsfontosságú

A kényelem jegyében fontos, hogy olyan talpbetétje legyen a cipőnek, amelynek segítségével órákon keresztül is égető érzés nélkül lépdelhetünk.

4. A lapos sarkú cipők is okozhatnak gondot...

Teljesen mindegy, hogy milyen magas a cipő sarka, vízhólyag bármikor előfordulhat, ha a láb gyakran dörzsölődik a kemény cipőfelülethez. Bármilyen szép is egy cipő, ha ilyesmit tesz a lábbal, kerülni kell.

5. Kerüljük a tűsarkakat

A tűsarok kétségkívül szép, de minden magassarkú közül az a leginkább veszélyes. Könnyű vele elveszíteni az egyensúlyt és elesni, de a járdába is könnyen beakadhat, sietni pedig egyszerűen lehetetlen ilyen topánban.

6. Nem árt, ha van kéznél lapos sarkú cipő is

Ha egy különleges alkalomra exkluzív magassarkú cipőben billegünk, nem árt, ha a táskában van egy pár cserecipő is, lapos sarokkal. Életet menthet.

7. Kell egy kis ráhangolódás...

Új cipő esetén ne rögtön élesben teszteljük a topánt: célszerű előtte otthon 15-30 percig járkálni benne, hogy a testünk megszokja a más típusú terhelést.
Terhesség alatt különösen fontos, hogy vigyázzunk a megterhelésre és a biztonságunkra is. Kényelmes, egészséges és biztonságos cipőket érdemes választani, olyanokat, amelyek nem terhelik túl a lábakat.
Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék