Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ezért tesz jót, ha harmadik személyben beszélünk magunkhoz

Szerző: Babaszoba.hu

2017. augusztus 2.

Forrás: Medipress

Stresszes időszakban elég, ha csendben magunkhoz beszélünk egyes szám harmadik személyben, és máris jobban érezzük magunkat - derül ki a Michigan State University (MSU) friss felméréséből.

A legtöbb ember általában egyes szám első személyben beszél magához ("megyek, és megmelegítem a vacsorát"), a harmadik személyre történő váltás ugyanakkor stresszes időszakban óriási segítség lehet. Ez a fajta belső kommunikáció ugyanis segít az önfegyelem megtartásában és visszaszerzésében.
A Scientific Reports című szaklapban publikált anyag konkrét példát is felhoz. Ha egy John nevű férfi mélypontot él át, mert nemrég szakítottak vele, a leginkább hatékony formája az önkontroll visszanyerésének és a stressz csökkentésének, ha kérdéseket tesz fel magának: "Miért van kiborulva John?", "Mi fáj a legjobban Johnnak?" - így ugyanis képes higgadtabban és összeszedettebben gondolkozni, szemben a "Miért vagyok kiborulva, mi fáj nekem a legjobban?" kérdésekkel.
"Ezzel a módszerrel az ember eltávolítja magától a fájdalmat és a rossz érzéseket, képes erőt gyűjteni, és megfogalmazni maga számára a probléma gyökerét" - mondja Jason Moser, a az MSU pszichológus adjunktusa.
Az agyon végzett vizsgálatok a kutatás során azt is megerősítették, hogy ezzel a módszerrel nem csak gyorsabban megnyugszunk, de kevesebb energiát is vesz igénybe a folyamat.
Babaszoba: Anyaként sok stresszes helyzettel találkozunk, amikor fontos, hogy minél hamarabb visszanyerjünk a kontrollt és nyugodtak tudjunk maradni. Ez a belső kommunikációs-technika hasznos megoldás lehet.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék