A nagy Mozart-átverés: nem lesz okosabb a babaAnnyit ér, mint egy kávé...
Szerző: Sződy Judit
2011. augusztus 17.
Forrás: babaszoba.hu
A kilencvenes években elárasztották a boltokat a Mozart-cédék, amelyeket kifejezetten kisbabáknak ajánlottak a szerkesztők. Ideológia is volt hozzá: Mozart hallgatása növeli a baba intelligenciáját. Vették, mint a cukrot - sőt, ma is jól fogy!
h i r d e t é s

A társadalom számára a legnagyobb érték az intelligencia - bár nem biztos, hogy meg tudjuk fogalmazni, mi is ez valójában. Nem csoda, hogy a marketing egyik leghatásosabb eszköze, ha egy terméket alkalmasnak kiált ki az intelligencia fokozására. Kapta már ezt a titulust tápszer, játék, táplálékkiegészítő, számítógépes program, de számtalan tanfolyam és a babát méhen belül ingerlő eszköz is elérhető, ha a szülők rágyúrnak a témára. Ilyen jelentős igények hatására lett az omega-3 zsírsav mellett Wolfgang Amadeus Mozart a babák intelligenciájának felelőse. Igaz ugyan, hogy a századfordulóra elemzések és kutatások sora bizonyította, hogy a Mozart-hatás nem létezik, a fogyasztói (és ebből kifolyólag a termelői) oldal lelkesedése töretlen. Öröm az ürömben, hogy Mozart hallgatása legalább nem ártalmas, sőt, kifejezetten jó, ha a szülő komolyzenét is betesz a lejátszóba, hadd emelkedjen a családi élet kulturális színvonala.
Hozzászólások