Gyerek

Egyszerű marketingtrükkel is rávehetők a gyerekek a zöldségevésre

Ügyes marketinggel rá lehet venni a gyerekeket arra, hogy mindenféle édességgel tömjék a fejüket, de a kreatív hirdetésekkel akár arra is van lehetőséges, hogy az egészséges táplálkozás alapjait sajátítsák el ehelyett - derül ki egy friss kutatásból.
2016. Július 12.

Az Ohioi Állami Egyetem kutatása abszolút olcsónak, egyszerűnek, ugyanakkor rendkívül érdekesnek bizonyult: az iskolák menzáin olyan hirdetéseket helyeztek el, amelyek kedves mesefigurákat mutattak be, amint éppen jóízűen zöldségekből és gyümölcsökből falatoztak. Voltak intézmények, ahol a karakterekről videókat is vetítettek, hasonló kontextusban.

Négy hétbe tellett, amíg a kampány kezdett kifizetődni. Megduplázódott, illetve egyes helyeken megtriplázódott azoknak a gyerekeknek a száma, akik az iskolai büfében egészséges finomságokat vásároltak maguknak.

A Pediatrics című szaklapban publikált kutatásban 10 általános iskola alsótagozatosai vettek részt. Voltak az egészségesen táplálkozó mesefigurákkal teleplakátolt büfék, és voltak azok, akik az eddigi körülmények között étkeztek a menzán továbbra is.

„Kétség nem fér hozzá, hogy a marketingtrükkök működnek. Ugyanakkor ez jó hír is egyben, hiszen viszonylag egyszerű trükkökkel rávehetjük így a gyerekeket arra, hogy egészségesebben étkezzenek” – fogalmaz a kutatást vezető Andrew Hanks, az Ohiói Állami Egyetem munkatársa.

A legnagyobb sikert azok az iskolák hozták, ahol nem csak hirdetőtáblák, de videók is segítették a gyerekeket a helyes döntések meghozásában a büfé környékén.

Kapcsolódó cikkeink:

  • Így vedd rá, hogy megegye a zöldségeket!
  • Ha mosolyogva eszed a zöldséget, a gyerek is könnyebben rákap
  • Mit tehetsz, ha rossz étvágyú a gyerek?
  • Forrás: Medipress