Gyerek

Botrány: szerencsétlennek állítja be egy reklám az apákat

Sokan támadják az egyik legnagyobb német céget, mert anyák napja alkalmából egy olyan reklámmal mondott köszönetet, melyben az apák még a legegyszerűbb feladatot sem tudják megcsinálni.
2019. Május 18.
Apa nem képes ugyanarra mint anya - üzeni a videó

Mellélőtt anyák napi reklámjával az Edeka, a legnagyobb német szupermarket-lánc, melyet sokan szexistának tartanak, és ezért bojkottra szólítanak fel a céggel szemben. A reklámban ugyanis azt mutatják be, hogy az apák egyszerűen képtelenek elvégezni ugyanazokat a hétköznapi feladatokat, mint az anyák, nem tudják kezelni a turmixgépet, durván húzzák a kislányuk hosszú haját és kellemetlen helyzetbe hozzák a gyerekeiket. A reklámban ráadásul az is elhangzik: “anya, köszönöm, hogy nem vagy apa!”

A Youtube-ra feltöltött videó már 2 millió megtekintés felett jár, és 55 000-en jelezték, hogy egyáltalán nem tetszik nekik (szemben a 12 000-rel, akik like-olták). A kommentelők sem kímélik a videót, egyikőjük például azt írja: “apa, köszönöm, hogy nem az Edekánál vásárolsz”, mások pedig azt, hogy ennél jobb reklám nem is kell a konkurenciának, de van, aki egyszerűen ízléstelennek tartja a videót.

A cég képviselői a reklám megjelenése után egy közleményben úgy nyilatkoztak, “nem akarták rossz színben bemutatni az apákat, csak humorosan túlzó módon akartak köszönetet mondani az anyukáknak anyák napja alkalmából”.

Az Edekának egyébként nem ez az első hasonló botránya, néhány éve azzal borzolta a kedélyeket, hogy külön “női” és “férfi” kolbászt dobott piacra. A nőknek szánt kolbász nemcsak kisebb (és így, drágább) volt, de csak annyival jellemezték, hogy sovány húsból készült, míg a férfiaknak ajánlott terméket fűszeresen ízletesként írták le. A csomagolásnál is ezt a szexista hozzáállást követték, az egyik kolbászon vonzó hölgy, míg a másikon egy félmeztelen, izmos férfi volt látható.

(via)

Ezt is érdemes elolvasni: