A popsztárok gyakran tukmálnak egészségtelen ételeket a gyerekekre
Katy Perry, Justin Timberlake, Maroon 5: csak néhány azok az amerikai pop csillagok közül, akik több millió dollárt kerestek azzal, hogy arcukat adták cukorban gazdag, alacsony tápértékű élelmiszerek reklámkampányaihoz.
h i r d e t é s

A popsztárok gyakran tukmálnak egészségtelen ételeket a gyerekekre
A kutatók két adatbázis segítségével összeállítottak egy listát az összes híresség étel- és italreklámjairól, amelyek az összes médiumban megjelentek 2000. és 2014. között. Az eredmények azt mutatták, hogy 163 pop sztár összesen 590 terméket reklámozott a 14 éves időszakban. Ezek közül 107 reklám népszerűsített ételt és alkoholmentes italt.
A kutatók kimutatták, hogy a reklámozott ételek négyötöde egészségtelen (vagy "tápanyagszegény") kategóriába tartozott, és a reklámozott italok háromnegyedét hozzáadott cukorral ízesítették. A leggyakrabban reklámozott italok a kalóriadús szénsavas üdítőitalok voltak.
A szakértők hozzátették, hogy a szülők 12-13 éves korig példát mutathatnak az egészséges táplálkozásban gyermekeiknek, ami azt jelenti, hogy az egészséges étkezéssel kapcsolatos szokásokat már fiatal korban el kell ültetni a gyerekekben.
Kapcsolódó cikkeink:
Hozzászólások