A lighttól csak hízunk?
Hiába megyünk rá az üdítők, édességek és egyéb termékek úgynevezett "light" változataira, ettől még nem leszünk karcsúbbak. A "light" címke hatására ugyanis hajlamosak vagyunk többet fogyasztani ezekből a termékekből.
h i r d e t é s

A lighttól csak hízunk?
"Mindegy, hogy chipsről, csokoládéról vagy üdítőről van szó, az ember hajlamos többet fogyasztani ezekből a "light" címke hatására többet eszik az ember ezekből, így gyakoribb a végén a hízás, mint a fogyás" - foglalja össze a lényeget a kutatást vezető Joost Pennings marketingprofesszor, a Wageningeni Egyetem munkatársa.
A friss kutatás arra is rámutat, hogy nem csak a kezdeti örömről van szó, hogy végre bűntudat nélkül fogyaszthatjuk kedvenc ételeinket, hanem ez a magatartás egy évvel a váltást követően is megfigyelhető még, és vélhetően a későbbiekben sem változik.
Átlagosan a korábbihoz képest 13 százalékkal több kalóriát fogyasztanak az első évben így tehát azok, akik éppen egészségük és testsúlyuk optimalizálása érdekében váltottak a "light" címkével ellátott termékekhez.
Az élelmiszeripar szívesen profitál a bűntudatból, amelyet a cukros, zsíros ételek fogyasztásakor érzünk, ezért ma már számos ételnek létezik "light" verziója is.
A kutatás az International Journal of Research Marketing című szaklapban jelenik meg hamarosan.
Kapcsolódó cikkeink:
Hozzászólások