Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Tartásjavító gyakorlatok kezdőknek

Szerző: Latin Anikó

2004. január 9. | Frissítve: 2016. június 16.

Forrás: Anyák Lapja

Gyenge hátizom ellen érdemes erősítő gyakorlatokat végezni. Bemutatunk néhány lépést, hogyan teheti széppé tartását!

Egy-egy gyakorlat számát fokozatosan emeld az erőnlétedtől függően, de sohase a kellemetlen kifáradásig. Ne feledkezz meg a helyes légzésről torna közben: orron át szívd be a levegőt és szájon át fújd ki.

Tartásjavító gyakorlatok


Állj terpeszállásban előrenéző lábfejjel, és kissé hajlítsd be a térded. Kezek csípőn, könyöködet feszítsd hátra.


Térdedet nyújtva emelkedj lábujjhegyre, és ezzel egy időben karodat lendítsd magasra. Nyújtózz amennyire csak tudsz felfelé néző tenyérrel. Térj vissza a kiindulóhelyzetbe, és ismételj néhányszor.


Állj zárt állásban, kezek csípőn. Felsőtesteddel könnyedén fordulj jobbra. Könyököd feszítsd kissé hátra.


Lassan emelkedjd lábujj-hegyre, 2-3 másodpercig maradj így, ezután engedd le a sarkad, és végezd el a gyakorlatot a másik oldalra fordulva is.


Állj zárt állásban, kissé hajlított térddel. A behajlított könyököd vállmagasságban álljon és tenyered előre nézzen. Hasad húzd be!


Lépj ki oldalra támadóállásba, és karjaidat lendítsd oldalra vállmagasságig. Maradj 3 másodpercig ebben a helyzetben, ezután lépj vissza. Ismételd a mozgássort a másik láb kilépésével is.


Jobb lábbal lépj egy lépésnyit előre, a bal hátul marad a lábujjaddal érintve a talajt. Könyököd hajlítsd be, és a kezedet ökölbe szorítva tartsd a válladnál.


Jobb térded hajlítsd be, bal térded süllyeszd (mintha térdet hajtanál valaki előtt), ezzel egy időben engedd le a karod és nyújtva szorítsd a testedhez. Vállad húzzd kissé hátra, és ügyelj arra, hogy tested ne dőljön se előre, se hátra. Térj vissza az alapállásba, és ismételj a másik oldalon is.



Állj széles terpeszállásban párhuzamos lábfejekkel. Bal kezed tedd a csípődre, jobb karod nyújtva emeld fel a füled mellé, felfelé néző tenyérrel. Bal térded hajlítsd be oldalra, és belélegezve nyújtózz felfelé. Térj vissza a kiindulóhelyzetbe, és közben fújd ki a levegőt. Végezd el a nyújtózást a másik oldalon is.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Bevált altatási technikák: tippek anyáktól

Amíg nem vágunk bele, azt gondolhatnánk, hogy a világ legegyszerűbb dolga egy baba elaltatása. A valóságban ez egy igazi kihívás, és több lehetséges út is van: teheted együtt vagy egyedül, cicin vagy cumival.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések