Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Mennyi kalóriát éget el a szoptatás?

Szerző: Bordohányi Alexandra

2021. január 6.

Forrás: babaszoba.hu

A szoptatásnak rengeteg ismert pozitív hatása van a babára nézve, de az anyuka számára is jár előnyökkel. Akár a fogyásban is segíthet a szoptatás - de pontosan hány kalóriát is lehet vele elégetni?

"Az anyatej tartalmaz minden olyan tápanyagot, amelyre a babának szüksége van az első hat hónapban, és a kisgyermek években is fokozza a növekedést és az immunitást" mondta el Leigh Anne O'Connor, LCC IBCLC szoptatási tanácsadó a Romper.com-nak. Mivel az anya szervezete elfoglalt az anyatej előállításával, több energiát használ fel.
Mennyi kalóriát éget el a szoptatás? (Fotó: Getty Images)
Andrea Tran, nővér, IBCLC szoptatási tanácsadó elmagyarázta a portálnak, hogy az anya a szoptatással átlagosan 500 kalóriát éget el naponta. Az átlagos napi tejkészlet hozzávetőleg 900 ml, és nagyjából 30 ml anyatej előállítása 17 kalóriát éget el, tehát 100 ml előállítása nagyjából 57 kalóriát. De a szoptatással elégetett kalóriák mennyisége természetesen attól függ, hogy mennyit eszik a kisbaba.
A szoptatás így a fogyáshoz is hozzájárulhat? Ez így van. De pontosan mennyi lehet így fogyni? Ez több dologtól függ. "Ha egy nő szoptat, egészséges étrenddel, némi kalóriakorlátozással és testmozgással kombinálva nagyjából 0,5-1 kg között lehet hetente (a fogyás mértéke)" - magyarázta Tran. Azonban lehet, hogy még valamennyit várni kell a súlyvesztésre, mert a szoptatás fokozhatja az étvágyat, a szoptatáshoz felhasznált kalóriák miatt gyakran érzik magukat éhesebbnek a nők.

Hogyan érdemes étkezni a szoptatás idején?

A szoptatás során az anyatej előállításához nem csak energiára van szükség, de a tápanyagok iránti igény is megnövekszik. Milyen ételeket érdemes választani?
A Healthline.com szerint a szoptatás idején fokozódik a szervezet igénye többek között olyan speciális tápanyagokra, mint a fehérje, a D-vitamin, az A-vitamin, az E-vitamin, a C-vitamin, a B12-vitamin, a szelén, a cink. A tápanyagokban gazdag, teljes értékű étrend a baba és az anya egészsége szempontjából is fontos.
Néhány tápláló és ízletes élelmiszer, amelyet érdemes gyakrabban enni a szoptatás során:
  • Halak: pl. lazac, alga, szardínia
  • Hús és baromfihús: pl. csirke, marhahús, sertés, belsőségek (pl. máj)
  • Gyümölcsök és zöldségek: pl. bogyósgyümölcsök, paradicsom, paprika, káposzta, fokhagyma, brokkoli
  • Diófélék és magvak: pl. mandula, dió, chia mag, lenmag
  • Egészséges zsírok: pl. avokádó, olíva olaj, kókusz, tojás, joghurt
  • Rostban gazdag keményítők: pl. burgonya, sütőtök, édesburgonya, bab, lencse, zab, quinoa, hajdina

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

A táplálkozás szerepe az egészséges életmód kialakításában

A kisgyermekek egészséges táplálkozása komoly feltörést okozhat a szülőknek. Ebben a cikkben sorra vesszük az 1-3 éves korosztály speciális igényeit, és azt, mivel biztosíthatod ennek az intenzív időszaknak a tápanyagigényét.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó fórum témák