Baba

Kipróbált nyári célpontok

Babával, kisgyerekkel csak biztosra szabad menni, ha nyaralásról van szó! Most három olyan belföldi úticélt mutatunk be, amelyet kipróbáltunk, és bátran ajánlunk nektek is.

Sződy Judit: Kirándulás és sport

Idén tavasszal jártunk először Szilvásváradon, bár ismerőseinktől már sok szépet hallottunk róla. Internetes keresgélés után a Szalajka Liget wellnessközpontot választottuk, és nem is csalódtunk. A főépület szobái helyett inkább egy apartmanházat béreltünk, ahol külön fészket alakíthattunk ki erre a pár napra. A saját konyha, a nagy fürdő és a nappali kandallója békés hátteret biztosított az egész napos kiránduláshoz és sportoláshoz. A délelőtti úszás-pancsolás a medencében, a pezsgőfürdő remek móka volt, de a gőz- és illatkamrákba is bekukkanthattunk egy csöppet a manókkal. A kisebb gyerekek a játszótéren is találhattak társaságot és elfoglaltságot. De várt ránk a környék felfedezése is. Kölcsönzött kerékpárral bejártuk a Szalajka-völgyet a Szalajka patak mentén, meg-megálltunk a halastavak, a pisztrángtenyészet, a Szikla-forrás, az erdei múzeum, a Fátyol-vízesés, az istállós-kői ősemberbarlang mellett. Másnap a szilvásváradi fedett lovarda mellől induló Millenniumi Tanösvényen „felmásztunk” a Millenniumi Kilátóhoz. Kacérkodtunk a Kalanderdő drótkötélpályáival is, ahol hároméves kortól próbálhatják ki magukat a bátrak, de az éhség nagy úr! Várt a vacsora, a kicsi vendégeket etetőszék, bébiétel és – az apukák örömére – tejbegríz a sok magyaros és egzotikus finomság mellett.

www.szalajkaliget.hu

Balányi Klári: Többféle igényre

Ahány családtag, annyi ötlet. A fiúk focizni szeretnének, a papa biciklizni, a kicsik egész nap saraznának, homokoznának és pancsolnának a térdig érő vízben. Mi tagadás, nem bánom, amikor nem kell sokat szaladgálnom velük, szívesen elüldögélek mellettük a parton, fő, hogy a természet közelségét érezzem. Évekkel ezelőtt találtuk meg azt a helyet a Fertő-tó mellett, ahol különböző korú gyerekeink közül senki sem unatkozott, és nekünk, felnőtteknek sem csak gyerekszórakoztatásból állt a nyaralás. Azóta minden évben visszatérünk legalább néhány napra a fertődi Kúria Vendégházba. Ha ide jövünk, már a készülődés is könnyebb: nem kell bepakolnunk a fél gyerekszobát, mert itt helyben van kiságy, etetőszék, bili, játszótér, felfújható kismedence, homokozójátékok, labda, legó, gyereküléssel is ellátott kerékpár, a nagyoknak pedig csocsó, biliárd, pingpongasztal, szalonnasütő hely. Őket rendszerint nem is látjuk egész nap, a helybeli srácokkal fociznak a vendégház mögötti réten, vagy a kastély parkjában számháborúznak. Egy-egy egész napos biciklitúrára pedig mindannyian felkerekedünk, a helyben kölcsönözhető bringákkal felfedezzük a Fertő-tó menti strandokat. A határon túl több egész napos élményt nyújtó, fantáziadús játszótérrel és vízi játszótérrel felszerelt medencés és természetes vízparti strandot is találunk. Amikor pedig esőre áll, bemenekülünk a kocsival fél óra alatt elérhető lutzmannsburgi élményfürdőbe. Egyik évben egy Fertő-tavi kenutúrát is megkockáztattunk, és bizonyára még több vízimadarat, siklót, vidrát láttunk volna, ha szép csendesen evezünk, és nem kiáltozunk lelkesen az elsőket megpillantva. A kicsik kedvéért soha nem hagyjuk ki az ausztriai St. Margarethen melletti mese-és kalandparkot sem. Amint a neve is mutatja, nem csak kicsiknek való játékok vannak a hatalmas területen, a gladiátoriskola, a függőhíd, az óriáscsúszda igazi kihívás a nagyoknak is.

Szállás: www.kuriahaz.hu

Kerékpáros és vízitúrák: www.na-tura.hu

És a kis kiruccanás Ausztriába: Élményfürdő valamint Mese-és kalandpark

Fodor Marcsi: Mesék szárnyán

Háromszor voltunk eddig Bőszénfán, a Meseszállóban, mert minden úti cél közül ez a gyerekeim abszolút kedvence. Rajongásuk oka a szobák díszítésében rejlik, mert minden egyes lakrészt más-más mesefigura díszít. Eddig kipróbáltuk a tengerivitorlás-szobát, ahol a lányok valódi hajóban alhattak, a királyi lakosztályt régi bútorokkal és baldachinos ággyal, legutóbb pedig a lovagvárat, ahol igazi kastélyfal osztotta ketté a szobát. Az inspiráló környezet számtalan szerepjátékra adott lehetőséget. A kicsi, családias panzióban tényleg minden a gyerekek szórakozását szolgálja, a külön játszószoba, az ingyen igénybe vehető babakocsi, a sok mesekönyv, társasjáték, a fürdőszobákban található bili, a nagy homokozó, a kerti motorok, biciklik, a hinta, a csúszda, a kismedence és persze a fából készült, felhúzható vitorlájú hatalmas hajó. De minden játék és lehetőség eltörpül a mi nagy kedvencünk, Lizi kutya mellett, mert a kertben egy nagy, fehér labradorral is lehet játszani. (Persze ha a gyerek fél tőle, Lizit bezárják vagy elviszik.) Szívből ajánlom a Meseszállót, elsősorban már totyogó, meséket ismerő, de a kerti pihenést, tombolást a nagyvárosban nélkülözni kénytelen gyerekeknek és szüleiknek!www.meseszallo.hu