Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Jobban alszik a baba, ha teljesen sötét van a szobában?

Szerző: Babaszoba.hu

2020. március 4. | Frissítve: 2022. március 18.

Forrás: babaszoba.hu

Számos dologra kell ügyelni, amikor a szülők a kisbaba szobáját készítik elő: színválasztás, bútorok, a tökéletes kiságy. És persze a világítás kérdése is ott van.

Jobban alszik a baba, ha teljesen sötét van a szobában? (Fotó: Getty Images)
Természetesen minden csecsemő más, ezért gyakran eltérőek az igényeik is. Dr. Jay Lovenheim, gyermekorvos szerint a babák nagyjából 4 hónapos koráig a teljes sötétben való alvás az ideális. - A sötét a szobában segít a kicsinek, hogy megtanulja a nappalok és az éjszakák váltakozásának ütemét - magyarázta a szakember a Romper.com portálnak.
Néhány hónap elteltével azonban jó, ha a baba kap egy kis fényt éjszakára a szobába, hogy ha megébred, tudja, hogy ismerős környezetben van, ami segít neki megnyugodni is. A csecsemők ugyanis gyakran megébrednek éjszaka, ilyenkor a kis végtagjaik csapkodásával, a kiságy markolászásával játszanak - ezekben a tevékenységekben, és az alvásuk közben sem zavarja őket, ha van egy minimális éjszakai világítás.
A babák tehát eleinte élvezik a teljes sötétet, és nem félnek tőle, hiszen gyakorlatilag így éltek, fejlődtek előtte 9 hónapig. Jobban alszanak így, mert az anyaméhben is ehhez szoktak hozzá. Vannak azonban babák, akiket már ennyire kicsi korban is megnyugtat, ha van egy minimális világosság. Mivel a fejlődés szempontjából kulcsfontosságú a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, a szülőknek ki kell tapasztalniuk, hogy szeret gyermekük a leginkább aludni.
Az éjszakai fény kiválasztásánál érdemes olyat keresni, amelynek sötétebb a fénye, egyszínű, nem színváltós, hogy ne zavarja meg a kicsi alvását. Ha kiégett, vagy valamilyen más okból cserélni kellene, érdemes ugyanolyat, de legalábbis hasonló, sötét színűt venni a fényből, hogy ne zavarja meg a babát. Míg a tompa fénynek nincs negatív hatása, addig az erős fények már zavaróak lehetnek a babának.
A szakértők szerint a kékes színű fények jobban befolyásolják a cirkadián ritmust, mint a sárgás színűek: az este alkalmazott kék fény nehezítheti az elalvást, azonban az erősebb, reggeli kék fényforrás hozzájárulhat a 24 órás alvás-ébrenlét ritmus helyes szabályozásához. Tehát este érdemes csökkenteni a kék fényeket, legalább másfél órával lefekvés előtt, azonban a reggeli órákban már működhet az erősebb fény.

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

A nők 80 százaléka tapasztalt már szexuális zaklatást nyilvános helyeken (X)

Az utcai zaklatás egy olyan dolog, ami bármilyen szexuális irányultságú, kultúrájú és hitű nőt és férfit lealacsonyít, ami azt eredményezi, hogy megkérdőjelezik saját tapasztalataikat.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések