Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Csak otthon tudok tornázni!

Szerző: W. Ungváry Renáta

2013. február 6. | Frissítve: 2015. november 8.

Forrás: babaszoba.hu

Mindössze helyre van szükséged, és elszántságra, hogy ne add fel két nap alatt. Csodákat érhetsz el akkor, ha képes vagy a rendszeres gyakorlásra! Egyszerűen határozd el, hogy ezentúl egyetlen napot sem hagysz ki, legfeljebb akkor, ha megbetegszel.


A pénzhiány nem lehet akadály! Az interneten rengeteg zenés edzésprogramot találsz, persze nagyon különböző színvonalúakat. Nézegesd meg őket, és próbálj ki néhányat. Kezdőknek általában nem árt, ha edző vezetésével és folyamatos irányításával kezdik a tornát, hiszen egyáltalán nem mindegy, milyen lesz a kivitelezés. A legtöbb gyakorlat hatékonyságát komolyan befolyásolja a helyes testtartás, bizonyos izmok megfeszítése.

Ha nem vigyázol, könnyen derék- vagy térdfájás lehet a vége a szakszerűtlenül végrehajtott gyakorlatoknak. Kezdd a tornát a vázizomzat erősítésével, mégpedig kicsi, akár csak pár perces napi adagokban. Ha erősek a hasizmaid, azzal kíméled leginkább a gerincedet, és a testtartásodon is bámulatosan sokat javít. Itt például végighallgathatod és -nézheted, hogyan csináld a hasizomgyakorlatokat, mire figyelj, hogy ne a derekad fájduljon meg, és kellően hatékony legyen a gyakorlat.

Vagy válassz harmincperces pilates-gyakorlatsort a törzsizomzat erősítésére (angol szöveggel).
Utána próbáld meg ezt, ugyanattól az ausztrál edzőtől. Nyelvgyakorlásnak sem utolsó, mire huszadszor csinálod végig, már kívülről fogod fújni a gyakorlatok angol nevét.

Ha könnyedén szereted, táncolj!

50 perces, jó hangulatú zumbaedzés angol szöveggel, és tíz perc magyarul. Ezen az oldalon sok más alapinformációt is megtalálsz, ha teszik a zumba. Az is jó megoldás, ha összegyűjtöd a kedvenc zenéidet, és egyszerűen csak táncolsz rájuk otthon, lehetőleg nagy erőbedobással, legalább húsz-harminc percig, a saját fejed után, ahogy a zene diktálja. Ezt a gyerekek is nagyon szokták élvezni, és előnye, hogy közben nem kell a képernyőre meredned.

Ha inkább harcias és határozott vagy

Akkor talán épp a kickbox az, ami neked való. Próbáld ki ezt a kezdőknek való, tízperces komplett edzést Nicole-lal, amelyben hagyományos bemelegítő és lazító elemek között az ütések, rúgások alapjaival ismerkedhetsz meg. De azért élesben akkor se próbáld ki, ha ez már jól megy! Bár az edző angolul beszél, anélkül is tudod követni, hogy értenéd. Eszközök nem szükségesek hozzá.

Ha már egyre jobban megy

Rubint Réka edzéseihez DVD-n és részben az interneten is hozzájuthatsz. Réka edzései ugyan elég "kemények", de ugyanennyire hatékonyak is, így ha átlendülsz a holtponton, és sikerül felvenned a ritmust, akkor hamar jó eredményeket érhetsz el, és a közérzeted is javul.

Péntek Enikő edzéseinek hangulatát remekül érzékelteti ez a videó, amely a Tesco Fittarénában készült.

Péntek Enikő


Itt pedig egy kerekpopsi-edzés teljes mozgássorral. Az intervallum edzések lényege, hogy a húsz másodperces gyakorlatokat tíz másodperc pihenő követi, majd az egész sorozatot több körben ismétled. És egy kis karerősítés.

Itt pedig megtalálod Péntek Enikő kimondottan kismamáknak szánt DVD-it, tanácsait és óráit, amelyeken személyesen is részt vehetsz.

Zuzana Light



Van, ahol közösség is vár

Valós idejű tornaórákon való részvételt tesz lehetővé a Kádár-Papp Nóri neve által fémjelzett Gyerunkanyukam.hu portál. Több edző van, több mozgásforma típus, ám ezek csak az adott időpontban, élőben nézhetők, gyakorlatilag csatlakozhatsz az órához. (Te mindent látsz, ám téged nem látnak) Ha az időpont nem is rugalmas, elmozdulnod mindenesetre nem kell otthonról. A Gyerünk, anyukám! mozgalomhoz csatlakozók elég aktívak a Facebookon, kihívások is vannak rendszeresen, amelyek szintén közösség-kovácsolók.

DVD-cserebere

Életképes megoldás lehet, ha összefogsz a barátnőiddel, és a demóváltozatok alapján legjobbnak tűnő fitnesz DVD-ket megvásároljátok, mindenki egyet. Így aztán heti-kétheti forgásban csereberélhetitek a komplett edzéseket. A megvalósításra általában a reggeli, délelőtti órák a legalkalmasabbak, de ne éhesen láss neki! Szánj egy órát a mozgásra legalább négyszer egy héten. A cél az, hogy jó esetben egyetlen nap se teljen el valami jó kis mozgás nélkül. Ebben a blogban a legújabb és a régebbi fitnesz DVD-kről is olvashatsz kritikát, ismertetést, ez nagyon megkönnyíti a választást. Címszavak alapján kereshetsz rá a számodra leghasznosabbnak tűnő ajánlatokra.

Hozzászólások

Így aludhat jobban a baba

Ha a baba boldog és kiegyensúlyozott, az édesanyja is az - ez az összefüggés pedig fordítva is fennáll.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések