A zene javíthatja a csecsemők nyelvi készségeit
Egy friss kutatásból az derült ki, hogy a keringő ritmusú zenék hallgatása - ami a csecsemők számára nehezen érthető ritmus - és az ütem dobolása a szülőkkel együtt javította a babákban a zenei minták és a beszédhangok feldolgozását.
h i r d e t é s

A zene javíthatja a csecsemők nyelvi készségeit
A korábbi, közismert nevén csak Mozart-hatásként emlegetett kutatások, amelyek azt vizsgálták, hogyan gyakorolhat pozitív hatást a zene kisgyermekkorban az agyi fejlődésre, vegyes eredményekkel zárultak. A mostani kísérlet vezetői szerint ezek az eltérések a kutatások tervezésével álltak összefüggésben.
Az új kutatáshoz a kutatók 39 hónapos csecsemőket osztottak be véletlenszerűen egy zenehallgató illetve egy kontroll csoportba. A kontroll csoport 19 tagja havonta tizenkétszer 15 perces játékos alkalmon vettek részt, míg a többi 20 csecsemő gyerekdalokat hallgatott úgy, hogy az egyik kutató vezetésével a babák a szüleikkel együtt ütötték a zenére a ritmust. Mindegyik dal valcer ritmusban szólt, mert ezt a csecsemők viszonylag nehezen tudják megtanulni.
Egy héttel a zenehallgatások után a csecsemőket agyi képalkotó vizsgálatnak vetették alá. A szkennerben ülve a babák egy sor zenei- és beszédhangot hallottak, melyeket egy olyan ritmusban játszottak le, amely időnként félbe szakadt. A csecsemők agy egy olyan speciális választ adott, ami arra utalt, hogy észlelték a megszakadást. Az eredmények azt mutatták, hogy a zenehallgató csecsemők agya jobban reagált a beszéd és zenei ritmus félbe szakadásaira.
Kapcsolódó cikkeink:Hallgassatok zenét együtt!
Az éneklés nyugtatja meg a legjobban a babákat
Zene a kisgyerek életében
A zene és hangok elképesztő hatása a gyermek fejlődésére
Az új kutatáshoz a kutatók 39 hónapos csecsemőket osztottak be véletlenszerűen egy zenehallgató illetve egy kontroll csoportba. A kontroll csoport 19 tagja havonta tizenkétszer 15 perces játékos alkalmon vettek részt, míg a többi 20 csecsemő gyerekdalokat hallgatott úgy, hogy az egyik kutató vezetésével a babák a szüleikkel együtt ütötték a zenére a ritmust. Mindegyik dal valcer ritmusban szólt, mert ezt a csecsemők viszonylag nehezen tudják megtanulni.
Egy héttel a zenehallgatások után a csecsemőket agyi képalkotó vizsgálatnak vetették alá. A szkennerben ülve a babák egy sor zenei- és beszédhangot hallottak, melyeket egy olyan ritmusban játszottak le, amely időnként félbe szakadt. A csecsemők agy egy olyan speciális választ adott, ami arra utalt, hogy észlelték a megszakadást. Az eredmények azt mutatták, hogy a zenehallgató csecsemők agya jobban reagált a beszéd és zenei ritmus félbe szakadásaira.
Kapcsolódó cikkeink:
Hozzászólások