Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A Facebook is szembeszáll az oltásellenes tartalmakkal

Szerző: Babaszoba.hu

2019. március 12.

Forrás: 24.hu

A Facebook úgy döntött nincs helyek áltudományos tartalmaknak az oldalán, ezért mindent megtesznek, hogy alacsonyan tartsák az oltásellenes tartalmak elérését.

Az oltásellenes tartalmakra nem lehet majd hirdetést vagy ajánlást vásárolni, és a keresési találatokban is hátrébb sorolja majd ezeket a rendszer - írja a 24.hu. Az oltásellenes tartalmú posztokat nem törölni fogják, hanem igyekeznek szakértő szervezetektől származó információkat eljuttatni a tömegekhez, hogy érthetővé tegyék a védőoltás-kérdést.
Nehezebben lehet majd oltásellenes tartalmakat elérni a Facebookon
A döntés várható volt, mert a Facebook, a YouTube és az Amazon mellett rendszeresen kap kritikákat arra vonatkozóan, hogy szabadon engedik az oldalaikon az oltásellenes tartalmakat, áltudományos vagy valótlan információkat.
Monika Bickert, a Facebook egyik alelnöke blogposztjában azt írta, hogy elkezdik visszautasítani azokat a hirdetéseket, amelyek hamis információkat terjesztenek a vakcinákról, és eltávolították a "oltás-ellentmondások" nevezetű hirdetési kategóriát a hirdetési eszközök közül.
A reklámok kitiltása mellett a Facebook leminősíti a témához kapcsolódó oldalakat és csoportokat, így azok kisebb eséllyel jelennek meg majd a keresési találatok között.
Az Instagramra is kiterjed az áltudományos vagy hamis oltásellenes tartalmak kordában tartása, olyan oldalt nem fog listázni az Instagram, ahol oltásokkal kapcsolatos félrevezető információk találhatók. Ezen kívül hashtagek is kikerülnek majd, hogy pontosan mik, azt még nem tudni,
A Pinterest pedig nem ad találatot a védőoltásokkal kapcsolatban, sem helytállót, sem téveset.
A Facebookon egyébként az oltásellenes tartalmak mindössze néhány forrásból indulnak. Éppen ezért nem is érthető, hogy miért várt a Facebook ilyen sokáig ezzel az intézkedéssel.
A WHO a tíz legnagyobb világ közegészségügyi veszélye között tartja számon az oltásellenességet. A közösségi média platformok pedig elérhetőbbé tették ezeket az áltudományos tartalmakat.
Kapcsolódó cikkeink oltásellenesség témában:

Hozzászólások

Mit játsszak a gyerekkel? Kalkulátor

Az új JOHNSON'S ® kívül-belül megújultunk (X)

Immáron 125 éve az a JOHNSON'S ® küldetése, hogy a világ leggyengédebb babaápolási termékeit hozza létre. Termékeket, amelyek annyira kíméletesek, hogy minden életkorban, minden korosztálynak ideálisak.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések