Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Vitamin ABCFőoldal

B2-vitamin

A B2-vitamin vízben oldódó vitamin, riboflavin névvel is illetik. A szervezetben betöltött szerepe sokrétű, főleg az aminosavak (a fehérjék építőelemei) és a zsírsavak lebontásában, ezen kívül a szöveti légzésben, az oxidatív funkciókban és a méregtelenítésben töltenek be fontos szerepet. Az emberi bélflóra is termel B2-vitamint, ezért hiányállapotai is ritka. Szintén előfordulhat, hogy egy hosszantartó úgynevezett szélesspektrumú antibiotikumokkal végzett kezelés miatt hiány lép fel belőle. Bizonyos mértékig a B2-vitamin bevitele is arányos az energiafelvétellel, bár nem annyira kifejezetten, mint a B1-vitaminnál.

Mihez szükséges?

  • A zsírsavak lebontása
  • A szénhidrátok anyagcseréje
  • Szöveti légzés
  • Méregtelenítés
  • Nyálkahártyák épsége

Mennyi szükséges belőle?

Életkortól függetlenül 0,15 mg/1000 kJoule bevitelt javasolnak, de időskorban sajnos a B2-vitamin hasznosulása is romlik, ezért itt a megkötés az, hogy nem lehet kevesebb a napi bevitel 1,2 mg-nál.

Miben található meg?

Legjobb B2-vitamin forrásaink a tej és tejtermékek, a zöldség- és főzelékfélék, a húsok, a máj, vese, tojás és a gabonafélék.

Napi szükséglet / adagolás
ÉletkorSzükséglet (milligramm)

Félévesnél fiatalabb

0,4

7-12 hónap

0,6

1-3 év

0,8

4-6 év

1

A hiány és többlet hatása


Hiányállapotok

B2-vitamin hiányában bőr- és nyálkahártyatünetek mutatkoznak, az ajkak és a szájzug berepedezik, pikkelyesedik.

Túladagolás

Vízoldható vitamin lévén nem lehet túladagolni.

Vissza a főoldalraUgrás a lap tetejére