Terhesség hétről hétre

Terhestorna - a lebegés öröme

Szerző: Ergényi

2002. október 22.

Forrás: Baba Magazin

Terhesség idején a fizikai aktivitás egyaránt hasznos a babának és mamának. Ám tapasztaljuk, hogy egyre nehezülő testünk tiltakozik a megerőltető mozgások ellen. Egészségünk és jó közérzetünk megőrzésében legjobb segítőtársunk és barátunk a víz.

Néhány kiló súlyfölösleg - terhességtől függetlenül is - elegendő ahhoz, hogy a test megszokott egyensúlyából kibillenjen. Az orvosok által előírt terhességi tornagyakorlatok jótékony hatásúak. Az áldott állapotban nehezebben mozgó anyukák jó része nem tudja rászánni magát a megerőltető többletmozgásra. Legősibb elemünk a víz ilyenkor mindig segítségünkre siet. A vízben vérkeringésünk felfrissül, gerincoszlopunkat, ízületeinket minimálisra csökkent nyomás mellett könnyen megdolgoztathatjuk. Ha a testünket körülölelő lágy hullámok idegnyugtató, közérzetjavító hatására is gondolunk, aligha képzelhetünk el a terhes nőnek kellemesebb mozgásformát, mint a víz alatti tornát.
Különösen jól felpezsdíti vérkeringésünket a vízben járás. Már néhány perc is elegendő a felfrissüléshez, de ha szeretnénk teljesen "újjászületni", akár 30 percet is gyalogolhatunk - kisebb megszakításokkal - a vízben. Kezdjük a gyakorlatot bokáig érő vízben. Talpunkat erősen nyomjuk a medence aljára, majd lábujjhegyre állás után nehezedjünk a sarkunkra. A gyakorlat a lábikra erősítését szolgálja. Fokozatosan beljebb haladhatunk annyira, hogy térdünkig érjen a víz magassága. A bátrabbak mélyebbre is mehetnek. A víz ellenállása jól megdolgoztatja a láb és a comb izmait. Ha jó formában vagyunk, és terhességünk nem túl előrehaladott, befejezhetjük a gyakorlatot öt percig tartó futólépéssel. Ez a cellulitisz megakadályozásának legjobb módszere.
Az úszás egész testünket kellemesen megdolgoztató komplex mozgásforma. Mindenki egyéni ritmusának és fizikai erőnlétének megfelelően "tempózhat". E megerőltetés nélkül űzhető sport könnyíti a légzést, erősíti a hát izmait, és jól formálja az alakot. Mellúszáskor a víz alsóbb rétegei felé irányuló lábtechnikát alkalmazzunk. A nem kifejezetten "akadémikus" úszásforma nagy előnye, hogy megakadályozza a hát görbülését. A vérkeringést jótékonyan pezsdítő, alacsonyabb hőmérsékletű víz sem a mama, sem a baba egészségét nem veszélyezteti. Ne húzzunk bele, csak a saját ritmusunkban ússzunk. Adjuk át magunkat a határtalan lebegés örömének, és amíg nem fáradunk el, addig maradjunk a medencében. Az egyetlen távozásra késztető ok: a lábikra görcsös összehúzódása. Ajánlatos a mellúszást néha hátúszással felváltani. Lábunkat és karunkat terjesszük ki tengeri csillagra emlékeztető formában. Testünket a váll és a térd magasságában alátámaszthatjuk valamilyen lapos tárggyal. Ez a pozitúra teljes ellazulást és a babának egészséges légzést biztosít. Ólomsúlyként elnehezülő lábainkat mintha kicserélték volna, egész testünk csodálatosan felfrissül. Sőt a lelkünk és a szellemünk is "megújhodik".

Kapcsolódó hasznos cikkeink és szolgáltatásaink

Legjobb cikkeink a témában

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s