Terhesség hétről hétre

Így főzzél, ha szabadulni akarsz a PCOS-től

2011. szeptember 17. | Frissítve: 2013. december 17.

Forrás: Kismama magazin

A PCOS legyőzésében segítő étrend lényege, hogy sok zöldséggel, magas rosttartalommal főzz, a cukrot pedig mellőzd. Az alapelvekről részletesebben a sorozat első cikkében olvashatsz, most lássunk két példát!

sorozat2.

Fotó: Haralambidou Anthoula



Cukkinifasírt wokban sült zöldséggel
Hozzávalók négy személynek:
négy közepes cukkini
egy fej cikória
egy közepes padlizsán
három darab paprika
egy csokor petrezselyem
három evőkanál barna tönkölyliszt
egy pohárnyi tönkölyzsemlemorzsa
0,5 deci rizstej
0,5 deci olívaolaj
egy mokkáskanál tengeri só


A cukkinit vágd vékonyka kis hasábokra, vagy reszeld le nagylyukú reszelőn, és tedd félre, amíg levet enged. Nyomkodd ki belőle a folyadékot, keverd hozzá a lisztet, és ízesítsd sóval, borssal, petrezselyemzölddel. A fasírtállag miatt lazítsd kevés rizstejjel. Gyúrj belőle lepénykéket, majd forgasd meg zsemlemorzsában. Olajozott tepsiben húsz perc alatt sütheted pirosra. Közben a többi felkockázott zöldséget pici olajon, néhány perc alatt, wokban sütheted meg.

Tápanyagtartalom egy főre:
Energia: 170 kcal
Fehérje: 1 gramm
Zsír: 4 gramm
Szénhidrát: 21 gramm

Fotó: Haralambidou Anthoula



Zöldséges barna rizzsel töltött kellevél
Hozzávalók négy személynek
15 deka barna rizs
két kisebb sárgarépa
tizenkét kelkáposztalevél
három darab paprika
három darab paradicsom
egy nagyobb póréhagyma
fél doboz vegyes csíra
egy csokor petrezselyem
egy mokkáskanál tengeri só
egy csapott mokkáskanál fehérbors
0,5 deci extra szűz olívaolaj


Forrásban lévő, enyhén sós vízbe szórd a rizst, és kis lángon főzd legalább 30 percig, amíg megpuhul. Utána fedő alatt hagyd hűlni. Futtasd át hagymás olajon a metéltre vágott sárgarépát, majd ízesítsd sóval, borssal, petrezselyemzölddel. A sárgarépát keverd a rizshez, és hagyd teljesen kihűlni. A kelkáposztaleveleket tedd néhány pillanatra forrásban levő vízbe, majd emeld is ki, és öblítsd le hideg vízzel. Vágd le a vastag ereket róla, és töltsd meg a töltelékkel. Friss salátával és olajos dresszinggel tálald.

Tápanyagtartalom egy adagban:
Energia: 291 kcal
Fehérje: 3 gramm
Zsír: 12 gramm
Szénhidrát: 34 gramm

További receptek és főzőtanfolyam, ételkiszállítással: www.angyalokkonyhaja.hu

Hozzászólások