Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Ha nem jön a baba

Szerző: Csánki Csilla

2014. november 5. | Frissítve: 2016. szeptember 19.

Forrás: babaszoba.hu

El sem tudjuk gondolni, milyen sok pár kel és fekszik azzal a gyötrő kérdéssel, miért nem fogan meg régóta várt kisbabájuk. A szervi akadályokon kívül, apróságnak tűnő, mindennapi életünkben jelen lévő dolgok is megnehezíthetik a teherbeesést.

Stresszes élet

Lehet, hogy már a puszta említésétől is falra mászunk, de muszáj feltenni a kérdést, hogy mennyire stresszes az életünk? A stressz a megtermékenyülés egyik legnagyobb kerékkötője. Az alacsony spermiumszám és az endometriózis is a számlájára írható. Többek között a feszített munkatempó, a rengeteg aggódás, a kikapcsolódás hiánya és a zűrös életforma mind stresszhez vezet. Ha nem ismerjük a valódi kikapcsolódás fogalmát, ami testünk és lelkünk lenyugtatását jelenti jóga, relaxáció vagy egyéb formában, keressünk fel olyan csoportot vagy szakembert, aki megtanítja, hogyan hagyjuk odakint a rohanó világot.

Sok szeretkezés és megfelelő időzítés

Sokszor kiderül, hogy a babára váró párok, saját bevallásuk szerint sokat szeretkeznek, a megfelelő időzítést mégis kihagyják a tervezésből. A nők menstruációs ciklusa átlagosan huszonnyolc nap, a kulcs pedig a peteérés időpontja.
A nők peteérése a hetedik és huszonnegyedik nap között bármikor bekövetkezhet, de a általában a tizenharmadik és tizenötödik nap közötti időszakra esik. A nők havonta körülbelül két napig fogamzóképesek, így ha minden második nap ágyba bújunk a párunkkal a hetedik és huszonnegyedik nap között, megnöveljük az esélyt a fogamzásra. A menstruációs ciklus első napját a menstruáció első napjától számoljuk.

Az együttlét megfelelő időzítése is fontos a teherbeesés szempontjából

Kielégítő szex

Nem elég csak a mennyiségre és az időzítésre koncentrálni, a minőség legalább olyan fontos. Nem csak lelki, érzelmi oldalról, de a megtermékenyülés szempontjából is fontos, hogy a pár nő tagja is orgazmust éljen át. Az orgazmus pillanatai alatt a spermiumok számára védő és támogató környezet alakul ki a hüvelyben. A vagina izom-összehúzódásai segítenek továbbítani a spermiumokat a méh irányába. Orgazmus alatt olyan hormonok szabadulnak fel, amik elősegítik a fogantatást.

Rendszeres orvosi ellenőrzés

Általános tévedés azt hinni, hogy ha egyszer már megvizsgáltak minket párunkkal együtt és minden fizikai paramétert rendben találtak, ez a jelenben és a jövőben is így marad. Ha nehezen jön össze a vágyott kisbaba, félévenként legalább egyszer menjünk el nőgyógyászunkhoz, hogy fizikailag és hormonvizsgálatot végezzen, párunk pedig rendszeresen végeztessen spermavizsgálatot. Életmódváltás, diéta, stressz és sok egyéb lehet hatással fogamzóképességünkre, ezért jó, ha szakemberrel ellenőriztetjük magunkat megfelelő időközönként.

Elegendő alvás

Lehet, hogy eleget jógázunk, egészségesen étkezünk, sokszor bújunk össze, ám, ha nem alszunk eleget, elmaradhat a gyermekáldás. Általában azoknál a pároknál okoz problémát a nem megfelelő alvásmennyiség, akik váltott műszakban dolgoznak. Figyeljünk oda, hogy meglegyen a napi nyolc óra alvás, ami lehetőleg még éjfél előtt kezdődjön el.

Kockahas és bomba alak

Lehet, hogy életünk egyik alappillére a konditeremben való torna és büszkék vagyunk kigyúrt testünkre vagy felesleg nélküli álomalakunkra, a túl sok edzés és torna ugyanolyan rossz hatással van termékenységünkre, mintha egyáltalán nem mozognánk. Ha túlzásba visszük a testmozgást, nagy mennyiségű adrenalin termelődik szervezetünkben, ami sok problémát okozhat a menstruációs ciklus felbomlásától a krónikus kimerültségig. Ha kizsákmányoljuk szervezetünket, a teherbeesés ellen dolgozunk.

Az vagy, amit megeszel

Elcsépelt mondásnak hangzik, de ha kisbabát szeretnénk ez a mondat hatványozottan igaz. Ha gyorséttermi ebédekkel tömjük magunkat vagy annyira rohanunk napközben, hogy nincs időnk csak néhány falat bekapására ebéd helyett, ne csodálkozzunk, ha szervezetünk nem tud felkészülni egy kisbaba kihordására. Az elégtelen étkezés miatt nem jutnak szervezetünkbe a vitaminok, ásványi anyagok a szükséges mennyiségben. Ha egészségesen szeretnénk étkezni, fontos csökkentenünk a bevitt cukor, üdítők, alkohol mennyiségét, és ha lehet, a fehér lisztből készült ételek helyett döntsünk a teljes kiőrlésű pékáru mellett. A dohányzás is csökkentheti az étvágyat, emellett terheli szervezetünket.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések