Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Friss tavaszi zöldségekből

Szerző: W. Ungváry Renáta

2007. szeptember 6. | Frissítve: 2014. április 8.

Forrás: Kismama magazin

Spárgafelfújttól a sonkás tavaszi krunplisalátáig.

Kétszemélyes adagokkal
Spárgafelfújt
Hozzávalók
30 deka kecskesajt, 2 deci főzőtejszín, 4 tojás, egy csokor petrezselyem, egy csokor metélőhagyma, néhány szál friss bazsalikom, só, őrölt fehér bors, 85 deka fehér vagy zöld spárga, 4 evőkanál olaj
25x10 centis sütőforma szükséges hozzá, ez két étkezésre két személynek elegendő adag

Öntsünk ujjnyi magasan vizet egy öblös tepsibe, és toljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe. Reszeljük le a kecskesajtot, keverjük össze a tejszínnel, majd ízesítsük kevés jódozott sóval és őrölt fehérborssal. A tojásokat verjük habosra, majd keverjük a tejszínes masszához. A fehér spárgát hámozzuk meg, a zöldnek csak az alsó harmadát kell hámozni. A megmosott, lecsepegtetett, apróra vágott zöldfűszerek felét keverjük bele. Béleljük ki alufóliával a 25x10 centis sütőformát, majd kanalazzunk bele egy réteg masszát, ebbe fektessünk bele néhány szál spárgát, majd ismét massza következik, és ismét spárga. Ezután helyezzük a sütőformát a sütőben levő, időközben felforrósodott vízbe, majd gőzöljük a felfújtat 45 percig. Tálalás előtt hagyjuk tíz percig állni. Ezután borítsuk tálba, és szórjuk meg aprított zöldfűszerekkel.

Tipp: Hűtőben három napig áll el.

Spárgafelfújt
Energia: 428 kcal
Fehérje: 17,5 gramm
Zsír: 7 gramm
Szénhidrát: 9 gramm

A friss spárga sok folsavat tartalmaz, tehát ideális táplálék kismamáknak. A folsavhiány fejlődési rendellenességet okozhat az embrionális fejlődés során, a későbbiekben vérképzési zavarhoz vezethet. Egy adag spárgafelfújt a napi folsavigény nyolcadát biztosítja, pedig sütés közben a spárga folsavtartalmának fele elvész.

Sonkás tavaszi krumplisaláta
Hozzávalók
40 deka újkrumpli, jódozott só, két csokor metélőhagyma, 4 vékony szelet főtt combsonka, 2 deci natúr joghurt, egy deci zsírszegény tejföl, őrölt szerecsendió, egy evőkanál citromlé, egy kávéskanál méz, egy kávéskanál mustár

Súroljuk le alaposan folyó víz alatt az újkrumplikat, majd tegyük fel főni egy kevés sós vízben. Fedő alatt tizenöt perc alatt elkészül. A snidlinget mossuk meg, csepegtessük le, azután vágjuk apróra. A főtt sonkát szeleteljük egészen vékony csíkokra. Keverjük össze a joghurtot, a tejfölt, a citromlét, a mézet és a mustárt, fűszerezzük őrölt szerecsendióval. A krumplikat hagyjuk kihűlni, majd vágjuk félujjnyi szeletekre. Keverjük hozzá a sonkacsíkokat és a snidlinget, majd öntsük le a joghurtos dresszinggel. Tálalás előtt hagyjuk állni legalább tizenöt percen keresztül.

Sonkás tavaszi krumplisaláta
Energia: 380 kcal
Fehérje: 19 gramm
Zsír: 11 gramm
Szénhidrát: 48 gramm

Az újburgonya az "öreghez" képest nemcsak finomabb, hanem kétszer annyi C-vitamint is tartalmaz. B1-vitaminból és biotinból is dupla a mennyiség. Még egy pici E-vitamin is akad benne, ami a télen át tárolt krumpliból eltűnik. A burgonya "lúgosítja" szervezetünket, s kiválóan ellensúlyozza a cukorban, fehérjében, állati eredetű zsírban gazdag, savasító hatású étrendet.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések