Terhesség hétről hétre

Fontos építőkövek

2007. szeptember 6.

Forrás: Kismama magazin

Nem könnyű úgy összeállítani az étrendet, hogy jóval több vitamint és ásványi anyagot, de csak 13 százalékkal több kalóriát tartalmazzon.

A vitaminok a legfontosabbak, mert ezek a felgyorsult anyagcsere gyújtógyertyái. A magzat idegrendszerének fejlődéséhez több B1-, fehérje-anyagcseréjéhez kimagaslóan sok B6-vitaminra van szükség. A B-vitaminok tejtermékekben, húsban, teljes kiőrlésű gabonatermékekben, olajos magvakban lelhetők fel. Az A-vitamin a szövetek felépüléséhez fontos, különös tekintettel a látószervre. Az A-vitamin zsírban oldódik, tehát elraktározódik a szervezetben, óvakodjunk a túladagolástól. Fogyasszunk inkább béta-karotint (narancssárga, piros gyümölcsök, zöldségek, brokkoli), ebből a szervezet előállítja a szükséges A-vitamin-mennyiséget, a többlet kiürül a szervezetből. A folsav a sejtnövekedéshez és a vérképzéshez elengedhetetlen. Hőre érzékeny, ezért legjobb forrás a frissen facsart zöldség- és gyümölcslé. Az ásványi anyagok fontos építőelemei a magzat növekedésének. A napi vasbevitel során ügyeljünk arra, hogy a vas felszívódását a fekete tea, a kóla gátolja, míg a C-vitamin elősegíti. A csontfelépítéshez kalcium szükséges, ezt naponta 3/4 liter tejjel vagy ennek megfelelő sovány tejtermékkel, kalciumban gazdag ásványvízzel biztosíthatjuk. Éjjel jobban felszívódik a kalcium: kapjunk be lefekvés előtt egy falat sajtot. Noha a jód igen fontos, minden második kismama jódhiányos. Csak jódozott sót használjunk!

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Szponzorált hirdetések