Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Fogyassz probiotikumot, kevésbé lesz ekcémás a gyerek!

2010. szeptember 29. | Frissítve: 2016. április 27.

Forrás: Medipress

Azon anyák esetén, akik terhességük alatt és azt követően tejtermékeket fogyasztottak, mintegy felével csökkent a gyermekekben kialakuló ekcéma - állítja a British Journal of Dermatology oldalain megjelent tanulmány.

A Norvég Tudományos és Műszaki Egyetem munkatársai egy véletlenszerűen csoportokra osztott, kettős vak kísérletet végeztek azért, hogy összehasonlítsák a tejtermékek hatását a placebóval. A probiotikumokat - emésztést elősegítő baktériumokat - tartalmazó tejterméket (pl. joghurt, kefír) az anyák a 36. terhességi héttől kezdték fogyasztani, egészen három hónappal a születés utánig. A gyermekek kétéves koráig az ekcéma kialakulása mintegy 40 százalékkal alacsonyabb volt, mint a kontroll csoportban.
A kutatók vizsgálata 415 terhes nőre, és gyermekeikre terjedt ki, akiket véletlenszerűen osztottak két csoportra: az anyák nem tudták, probiotikumos tejet vagy placebó tejet kapnak. A gyermekek két éves korában vizsgálták az ekcéma előfordulását, és a probiotikumos csoportban 40 százalékkal alacsonyabb volt az arány, vagy kevésbé volt súlyos az elváltozás. Ugyanakkor nem volt különbség az asztma, és más allergiás betegségek között.

Christian Kvikne Dotterud, a kutatásban résztvevő orvostanhallgató, az allergiás betegségekkel kapcsolatban további vizsgálatokat tart szükségesnek. A csoport folytatja a gyermekek követését ahhoz, hogy meghatározhassák hatéves korban az allergiás megbetegedések arányát.

Jótékony hatású probiotikus törzsek:
  • Bifidobacterium animalis, adolescentis, bifidum, breve, lactis, longum, infantis
  • Escherichia coli
  • Lactobacillus acidophilus, casei, delbruekii, johnsonnii, plantarum, reuteri, rhamnosus
  • Saccharomyces boulardii
  • Streptococcus salivarius ssp thermophilus
  • (Bővebben a probiotikus törzsekről itt olvashatsz.)

    Fogyassz probiotikumot a terhesség alatt


    A probiotikumok mellett meg kell említeni a szintén jótékony hatású prebiotikumokat is, melyek olyan nem emészthető élelmiszer összetevők, melyek változatlan formában jutnak el a vastagbélbe, és ott serkentik a jótékony hatású baktériumok szaporodását. Ilyen prebiotikumot tartalmazó ételek pl. a hagyma, articsóka, zabpehely, búza, érett sajt, az anyatej és a tápszer.

    Animáció: HáziPatika.com

    További tudnivalók a probiotikumokról:
  • Gyorsítsd a gyógyulást probiotikummal!
  • Probiotikummal a hasfájás ellen
  • Jótékony bacik a szájban
  • Edd magad egészségesre!
  • Hozzászólások

    Támogatóink ajánlatai

    h i r d e t é s

    Facebook

    Szponzorált hirdetések