Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Enyhítsd a forróságot gyümölccsel!

2012. augusztus 7. | Frissítve: 2016. július 25.

Forrás: babaszoba.hu

A nyári melegben megemelkedik a folyadékigényünk, szomjunkat pedig a magunk módján igyekszünk kielégíteni. A kismamáknak azonban érdemes ezt tudatosan tenni, hogy szervezetüket tökéletesen tudják hidratálni.

A terhesség előrehaladtával megnő a test folyadékszükséglete. Nemcsak azért, mert a magzatvíz termelődése már a terhesség elejétől kezdve folyamatos, hanem mert az anya szervezete biztosítja a magzati vérkeringéshez szükséges növekvő vértérfogatot is, ezért nélkülözhetetlen a folyadékpótlás. A második trimesztertől kezdődően a megnövekedett méh nehezítheti a kismama emésztését, a székrekedés elkerülése is indokolja a rendszeres folyadékfogyasztást. Gondoskodjunk arról, hogy szervezetünk hozzájusson a napi 2 liter folyadékhoz.

A frissítő, lédús gyümölcsök önmagukban elfogyasztva is hozzájárulnak a folyadékháztartás egyensúlyban tartásához. Mindegyikre jellemző a magas rost- és C-vitamin-tartalom. A sárgadinnye és a sárgabarack a bőrvédő béta-karotin-tartalma miatt ajánlott. A ribizli, a málna és az áfonya flavonoid- (festékanyag-) tartalma a húgyúti problémák megelőzését segítheti elő, a folsav pedig a magzat fejlődésére hathat. A B6-vitamin-tartalmú banán a vérképzést és az idegrendszeri működést támogatja, míg a szilvában, a fügében és a gránátalmában lévő kálium a vérnyomást szabályozhatja. A vörös szőlőben lévő quercetin nevű anyag az érrendszer védelmezőjeként ismert, ezért vénás keringési nehézségek (pl. visszér, aranyér) esetén kifejezetten jó választás. Végül fontos megemlíteni a szeder bőséges vaskészletét, amely a vérszegénység ellen lehet segítségünkre.

Az érzékeny gyomrú kismamák válasszák az almát, a körtét, az őszibarackot vagy a banánt, ezek kevésbé okoznak savproblémákat. Ha nyersen nem esik jól egyik gyümölcs sem, készítsenek belőle szörpöt, kompótot, befőttet, lekvárt, levest vagy szószt, melyekkel színesíthetik étrendjüket.

ananászból, körtéből és narancsból

Elkészítési idő: 10 perc

Hozzávalók négy személyre:

  • egy kisebb ananász felkarikázva
  • négy lédús körte felkockázva
  • három narancs meghámozva és cikkekre vágva
  • egy zöldcitrom leve
  • 6 deci szénsavmentes ásványvíz
  • citromfű
  • A gyümölcsöket összeturmixoljuk, zöldcitrommal ízesítjük és felöntjük az ásványvízzel. Ízlés szerint jégkockával is tálalhatjuk, citromfűvel díszítjük.


    Turmix almából, céklából és sárgarépából

    Elkészítési idő: 10 perc

    Hozzávalók négy személyre:

  • négy alma cikkekre vágva
  • két nagyobb cékla darabokra vágva
  • három sárgarépa felkarikázva
  • egy citrom
  • 6 deci szénsavmentes ásványvíz
  • menta
  • A megtisztított hozzávalókat összeturmixoljuk, citrommal ízesítjük és ásványvízzel felöntjük. Elkeverjük, majd poharakba töltjük. Ízlés szerint jégkockával is tálalhatjuk. Mentával és citrommal díszítjük.

    Hozzászólások

    Támogatóink ajánlatai

    h i r d e t é s

    Facebook

    Szponzorált hirdetések