Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Egyél magnéziumot!

2013. július 1. | Frissítve: 2017. február 20.

Forrás: babaszoba.hu

Várandósság alatt a magnéziumhiány komoly következményekkel jár. Ám vannak olyan ételek, amelyek bővelkednek ebben az anyagban. Markolj bele a természet kincsesládájába!

Egyél magnéziumot!

A magnézium a fogak és a csontok felépülésében komoly szerepet játszik, emellett a szervezet energiaellátásának is egyik fontos eleme. Meglepő, de a kiegyensúlyozottságod is függhet tőle: az idegrendszer működésében kiemelkedő szerepet játszik. Az izmok működésébe pedig olyannyira beleszól, hogy hiányában rendszeresen előfordulhat fájdalmas izomgörcs. Sajnos ez a méh összehúzódásaira is igaz, így elmondhatjuk: a megfelelő magnéziumellátottság jelentősen csökkenti a vetélés vagy a koraszülés esélyét.

Éljen a mogyorós csoki

Az a jó hírem, hogy igazán nem kell rettenetes ételeket enned ahhoz, hogy több magnéziumhoz juss. Rendben, az élen a búzakorpa áll, ami nem túl kellemes, ám ha teljes kiőrlésű lisztet használsz a fehér helyett, máris jól jársz. Utána jönnek a magok: napraforgómag, tökmag, kesudió, földimogyoró. Ezek már valódi csemegék. És, ha hozzáteszem, hogy a csokoládé áll az ötödik helyen a legmagasabb magnéziumtartalmú ételek között, már lelkifurdalás nélkül vetheted rá magad egy mogyorós csokira.
De ne csak nassoljunk! Itt van például a rizs és a krumpli, ha jót akarsz. Sőt, a bab, a brokkoli és a lencse is a magnéziumban gazdag ételek közé sorolható. És igen, a zöld színű zöldségek, és az alma, banán, meg a grapefruit, hogy valami nagyon egészséges ennivalót is említsünk. Megfelelő mennyiségű brokkolival kiválthatod a csokit. Ha egyáltalán lemegy egy falat is a torkodon. Várandósság alatt ez bizony fontos kérdés.

Pótolni kell!

A várandósság elején nem ritka az émelygés, rosszullét. Előfordul, hogy egy falatot sem tudsz lenyelni, talán még fogysz is néhány kilót. Ebben az esetben tudatosan kell pótolni a hiányzó ásványi anyagokat. Még nagyobb szükség lehet erre, ha a rosszullét hányásba fordul. Terhességi vészes hányás esetén elengedhetetlen a magnéziumpótlás.
A legtöbb esetben elegendő tablettával pótolni a hiányzó magnéziumot, de előfordulhat, hogy orvosod infúziót ír elő, ami egy-két napos kórházi tartózkodással járhat. Ilyenkor B6-vitamint is javasolhatnak, ami csökkenti a hányingert, és növeli a magnézium felszívódását.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések