Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Csökkenti a terhességi diabétesz esélyét a mozgásÚjabb indok arra, hogy miért sportoljunk kismamaként

Szerző: Huták Judit

2015. július 17. | Frissítve: 2016. november 11.

Forrás: babaszoba.hu

Azoknál a nőknél, akik rendszeresen mozogtak a terhességük alatt, nemcsak a hízás mértéke volt kisebb, de a terhességi cukorbetegség is ritkábban alakult ki náluk. Ráadásul - derítette ki egy új kutatás - nem is kell megterhelő tornára gondolni.

Kifejezetten ajánlott a sport terhesség alatt (a terhesgondozást végző szakember tudtával)

A terhességi cukorbetegség az egyik leggyakoribb szövődmény, ami a terhesség során kialakulhat, és olyan problémákhoz vezethet, mint a preeklampszia, a magas vérnyomás, a koraszülés megnövekedett rizikója. Emellett hosszú távú hatásai is lehetnek, az anyára és a magzatra egyaránt, többek között csökkent glükóztolerancia, cukorbetegség és elhízás.
Hasonló hatásokkal járhat, ha egy kismama a javasoltnál többet hízik - ráadásul ők a szülés után nehezebben adják le a plusz kilókat.
Egy nemrég publikált kutatásban spanyol kutatás szerint a rendszeres testmozgás mintegy 30 százalékkal csökkenti a terhességi cukorbetegség kialakulásának esélyét, és azoknál a kismamáknál, akik végig mozogtak a várandósság hónapjai alatt, ez az arány még magasabb volt, mintegy 36 százalék. A 2800 nő adatainak elemzéséből az is kiderült, hogy az volt a leghatékonyabb, ha a hölgyek az erősítő, nyújtó és erőnlétet fokozó gyakorlatokat egyaránt végeztek.
A sportolás ráadásul a túlzott testsúlynövekedést is megakadályozta, még úgy is, ha a mozgást nem azonnal a várandósság elején, hanem csak a második trimeszterben kezdték el.
Hogyan sportolhatunk biztonságosan a terhesség alatt? Következzen néhány tipp!

Tippek a terhesség alatt történő sportoláshoz

Először mindenképpen konzultáljunk a nőgyógyászunkkal. Ha a terhesség előtt is sportoltunk, és egészségesek vagyunk, akkor (néhány mozgásforma kivételével) ugyanúgy mozoghatunk, mint korábban. Ha azonban korábban nem mozogtunk túl aktívan, akkor a várandósság nagyszerű alkalom arra, hogy elkezdjünk valamilyen kíméletes mozgásformát. Mindössze arra ügyeljünk, hogy legyünk óvatosak és fokozatosak!
Kerüljünk minden olyan sportot, mely az esés, egyensúlyvesztés esélyével jár, például a lovaglást, a síelést, a kerékpározást (kivéve a terhesség első trimeszterében), a küzdősportokat. A várandósság alatt ugyanis nemcsak a súlypont átrendeződésével jár, de egy olyan hormon termelődésével is, mely "ellazítja" az ízületeket, így sokkal nagyobb lesz a sérülések veszélye.
Mindig melegítsünk be sportolás előtt, azt követően pedig ne feledkezzünk el a nyújtásról sem. Így tovább csökkenthetjük a sérülések kialakulásának esélyét, de azt is megakadályozhatjuk, hogy másnap fájó izmokkal és ízületekkel keljünk fel. Sportolás közben igyunk elegendő vizet, és viseljünk megfelelő, kényelmes ruházatot, elsősorban jó alátámasztást nyújtó melltartót!

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések