Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A legjobb alvási pozíciók a terhesség alatt

2016. július 27.

Forrás: babaszoba.hu

Hason szoktál aludni? Vagy háton? Sajnos egyik sem ajánlott a terhesség alatt. Akkor mégis hogy aludj?

A legkényelmesebb pozíció az, ha valamelyik oldalon fekszel az ágyon, térdeidet behajlítva. Néhány párnát helyezhetsz a hasad alá, a lábaid közé vagy a hátad mögé is, ahogy kényelmes.
Ha gyomorégéstől szenvedsz, feküdj félig ülő pózban, tegyél néhány párnád a hátad mögé. A hason alvást felejtsd el. Ahogy nőnek a melleid és a pocakod, egyre kényelmetlenebb lesz ez a helyzet.
A háton fekvés sem ajánlott sajnos egy idő után, mert a növekvő méhed súlya egyre nagyobb nyomást gyakorol a gerincedre, a hátizmaidra és a főbb erekre, ez pedig csökkenti a véráramlást a testedben. Ez a babádnak sem tesz jót.

Aludj az egyik oldaladon fekve

A keringési problémák mellett az alábbi gondokat okozza, ha háton alszol:
  • Izomfájdalom, aranyér.
  • Alacsony vérnyomás, ami miatt szédülni kezdhetsz, főleg, amikor megpróbálsz leülni vagy felállni. Érdekes módon néhány nőnél épp ellenkező hatást vált ki a háton fekvés: magas lesz a vérnyomásuk.
  • Horkolás, ami könnyen alvási apnoe-hoz, alvászavarhoz vezethet.
  • Néhány ajánlás szerint a bal oldalon fekvés az egészséges, mert ez nem terheli meg a szerveket. Egyesek szerint a jobb oldalon alvás gyomorégést okozhat. Nos, ezekre valódi bizonyíték nincs, ezért aludj csak azon az oldalon, amelyiken kényelmes vagy variáld őket úgy, ahogy jól esik. Ha éjszaka arra ébredsz, hogy a hátadon fekszel, ne ijedj meg, csak fordulj valamelyik oldaladra és aludj tovább.
    Az eredeti cikk itt olvasható.

    Hozzászólások

    Támogatóink ajánlatai

    h i r d e t é s

    Facebook

    Szponzorált hirdetések