Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A babavárós étkezés 12 pontja

Szerző: Viniczai Andrea

2014. december 17. | Frissítve: 2015. december 9.

Forrás: babaszoba.hu

Ha végre megjelenik a két csík a terhességi teszten, az egész életed megváltozik, köztük az étkezésed is.

Fogadd meg az általunk összeállított 12 pontba szedett javaslatokat, és egészséges kismama leszel, aki nem hízik el a terhessége alatt.

1. Táplálkozz változatosan!

Várandóságoddal az energiaszükségleted körülbelül 15 százalékkal megnövekedik. Ez azt jelenti, hogy 2-300 kalóriával többet kell fogyasztanod, amit ajánlott egészséges, tápláló ételekkel bevinned. 300 kalóriát tartalmaz egy kiló alma, két banán vagy fél liter tej.

2. Egyél gyakran, naponta ötször!

Ha túl sok időt hagysz az étkezések között, előfordulhat, hogy annyira éhes leszel, hogy egyszerre sokkal többet eszel, mint amennyire szükséged van. Tartsd be a 3-3.5 óránkénti étkezéseket, és ezzel a rendszeres táplálkozással nem terheled meg a gyomrodat sem.

3. Egyszerre csak kis mennyiségeket egyél!

Ha betartod a 2. szabályt, akkor nem is tudsz sokat enni, mert az étkezések között eltelt idő alatt nem éhezel meg annyira, hogy sokat tudj enni egyszerre. A kis ételmennyiségek fogyasztásával elkerülheted a gyomorégést!

4. Kerüld a puffasztó és gázképző ételeket!

A fokozott gázképződésben a szénhidrátoknak jut a legnagyobb szerep. Érdemes csökkenteni a szénhidrátbevitelt, hiszen a lelassult emésztésből adódóan a vastagbelekben is több időt tölt a táplálék, így az ott található baktériumoknak is jóval több idő áll rendelkezésére a szénhidrátok lebontására. Mindemellett ajánlott kerülni a klasszikus puffasztó ételeket; hagyma, "k betűs zöldségek" - (brokkoli, kelbimbó, karfiol stb.) vagy bab csak szerény mennyiségben kerüljön a tányérra...

5. Fogyassz rendszeresen tejtermékeket!

Tejet, tejtermékeket a megnövekedett kalcium, fehérje és D vitaminigény miatt kell fogyasztani. Emésztésre jó hatással vannak az élőflórás joghurtok is.

6. Naponta többször egyél friss gyümölcsöt, nyers salátát, zöldséget!

Ha lehet, fogyassz minden étkezéshez zöldségfélét, ha lehet nyersen, salátának elkészítve. Az ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag zöldség- és gyümölcsfélékre neked és a babádnak is szüksége van. Ha nem vagy egy nagy zöldségrajongó, mindenképp konzultálj a nőgyógyászoddal, háziorvosoddal, és keressetek a számodra megfelelő táplálékkiegészítőt!

A terhesség alatti gyümölcsfogyasztás nagyon fontos

7. A zsírszegény húsokat válassz a tányérodra!

A kismamaság nem a disznótoros lakomák időszaka... Húsokból is a zsírszegényeket válaszd, a baromfihúsokat is "bőrözd" le! Nagyon ajánljuk, hogy kerüljön egyszer hal is az étlapodra!

8. Kevés sót használj!

Sóra szükségünk van, hiszen mérsékelt mennyiségben segíti a szervezet folyadékszabályozását. Túlzott fogyasztása viszont árt a babának és a vizesedésnek sem használ. A jelszó tehát: Sózz, de mértékkel. Hints, de ne önts! Kerüld a sós ropogtatnivalókat, a túl magas nátrium tartalmú ásványvizeket. Az ételek ízét fokozd inkább kevés só mellett fűszerekkel vagy citromlével. Ízletes ételek készíthetők, ha a megszokott ételekre a só helyett őrölt köményt, a csombort, petrezselymet, vagy tárkonyt használsz!

9. Napraforgóolaj helyett használj olívaolajat!

Az olívaolaj nem csak egészségesebb, de finomabb is a mindennapokban használt napraforgóolajnál. Nem beszélve arról, hogy rengeteg hasznos vitamint tartalmaz neked és a kisbabádnak!

10. Felejtsd el a fehér kenyeret!

Fontos, hogy rostokban gazdag táplálkozást folytass a terhességed alatt! A reggeli fehér kenyeret cseréld le rozscipóra vagy korpás kiflire, vagy zabpehelyre. Ezeknek az élelmiszereknek magas a rosttartalmuk, ráadásul B-vitaminban is gazdagok.

11. Kerüld a cukrot!

A cukor a harmadik a "fehér gyilkosok" listáján. Ha édesszájú vagy, a terhesség alatt sem kell lemondanod a finomságokról, mindössze meg kell "reformálnod" eddigi kedvenceidet... Fehér liszt helyett használj zabpehely- vagy mandulalisztet, a cukor helyett pedig xilit-et vagy eritritet.

12. Legjobb ital a tiszta víz!

Az üdítőkkel, cukrozott gyümölcslevekkel rengeteg üres kalória kerül a szervezetedbe! Az ivással ne jutass felesleges kalóriákat a testedbe, igyál inkább tiszta vizet, ami a legjobb szomjoltó.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések