Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

6 étel, amit minden kismamának érdemes fogyasztania

Szerző: Galgóczi Edina

2017. augusztus 25.

Forrás: babaszoba.hu

A megfelelő táplálkozással elősegítheted a babád egészséges fejlődését, és a saját egészségedet is megőrizheted a 9 hónap alatt. Ezt az 6 élelmiszert érdemes rendszeresen beiktatnod az étkezésekbe.

Tojás

A tojás elképesztően jó fehérjeforrás, ráadásul tartalmaz folsavat és vasat is, amire nagy szükséged van a terhesség alatt. Ne szelektálj: a tojás mindkét részét fogyaszd el. A sárgájában van a kolin, ami jótékonyan hat a kicsi agyi fejlődésére, többek között csökkenti a skizofrénia és a nyitott hátgerinc (spina bifida) kialakulásának kockázatát is.

A joghurt és a zabpehely is szuper választás


Joghurt

A terhesség alatt megnő a szervezet kalciumszükséglete - 800 milligrammról 1200 milligrammra. Ha nem gondoskodsz elegendő kalciumról, akkor a szervezeted a csontjaidból veszi el ezt az ásványi anyagot, ami a későbbiekben megnöveli a csontritkulás esélyét. Amennyiben azt hiszed, hogy kalcium-ügyben a tejjel tehetsz a legtöbbet magatokért, tévedsz. Fogyassz minél gyakrabban joghurtot! A kalciumon kívül fehérjét, cinket, B-vitaminokat is rejt.

Magok

A magnézium fontosságát a terhesség alatt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Nemcsak az idegrendszer kiegyensúlyozott működéséhez szükséges, részt vesz a csontok felépülésében, a vérnyomás szabályozásában, s az izmok működésében betöltött szerepe miatt segít megakadályozni a vetélést és a koraszülést. Kiváló magnézium forrás a mogyoró, s a mandula is. Ezen felül a magok jóvoltából nagy mennyiségű E-vitaminhoz, B-vitaminhoz juthat a szervezeted.

Bab, lencse, borsó

Akik vegetáriánusok, azoknak nem újdonság, hogy a hüvelyesek milyen remek fehérjeforrások. Ezen felül tartalmaznak vasat, folsavat, sok-sok rostot és kalciumot is. Cink tartalmuk is jelentős. A terhesség alatt ennek az ásványi anyagnak azért is van nagy jelentősége, mert segít a folsav beépülésében és csökkenti a koraszülés, vetélés kockázatát.

Sovány hús

A kismama szervezete napi 25 grammal több fehérjét igényel, mint egy nem várandós nőé. Ez szükséges a magzat izomzati fejlődéséhez. A vas a vörösvérsejt képződésen kívül többek között segít megelőzni a koraszülést és a túl alacsony születési súlyt. A terhesség alatt a szervezetben megnő a vér mennyisége, így érhető, hogy nő a vasszükséglet is (27 milligrammra). A hús azon felül, hogy remek fehérje- és vasforrás, B6- és B12-vitamint is tartalmaz. Előbbi az agyfejlődést segíti a magzatnál, utóbbira az idegrendszernek van szüksége és a vörösvértest képzést segíti elő. Kerüljön gyakran hús az asztalra!

Zabpehely

Csupa rost, fehérje és B6-vitamin. A zabpehely ideális napindító. Hosszú ideig ellát energiával, enyhíti a terhességi rosszulléttel járó kínokat, és a székrekedéssel is hatékonyabban fel tudod venni a harcot. Készítheted édes zabkásaként tejben főzve, joghurtban áztatva is. Ha megbolondítod egy kis gyümölccsel, vagy reszelsz rá pici étcsokit, még étvágygerjesztőbb lesz a végeredmény.

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések