Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

6 érv, amiért érdemes a terhesség alatt is fittnek maradnunk

2010. július 7. | Frissítve: 2017. január 10.

Forrás: Medipress

Kisbabát vársz? Gratulálunk! A pozitív terhességi teszt viszont ne adjon felmentést a testmozgás alól a következő kilenc hónapra.

Maradj terhesen is fitt!


Aki a terhesség utolsó hónapjáig rendszeresen mozog, az sokkal hamarabb visszanyeri régi formáját a szülés után. Aki azelőtt is sportolt, ne hagyja abba a terhesség során sem, aki pedig most kezd bele, nyugodt szívvel, taposhat, tekerhet, vagy lapátolhat a vízben. A lényeg csupán a mértékletesség.

Miért pont akkor hagynánk abba a sportolást, amikor egyre nagyobbak és nagyobbak leszünk?

Először is, azok az anyák, akik rendszeresen mozognak, kisebb eséllyel hoznak "túlsúlyos" babát a világra, míg azoknál, akik mellőzik a testmozgást nagyobb az esély, hogy átlagosnál nagyobb babát szülnek, fedte fel az új-zélandi Aucklandi Egyetem egy tanulmánya. Mivel a sportos anyák gyermekei kisebb súllyal jönnek a világra, a későbbiekben is kisebb valószínűséggel híznak el.

Megvéd a túlzott elhízástól

Míg a nők többsége 10-15 kilogrammot hízik terhessége során, vannak olyanok, akik ennél sokkal többet szednek magukra. Az észak-karolinai Chapel Hill Egyetem kutatói szerint, ha a kismamák minden nap 30 percet sétálnak, az 8 százalékkal lecsökkenti a túlzott elhízás kockázatát. Keress egy másik kismamát a környéken, és sétáljatok egy héten háromszor fél órát. Majd ezt folytassátok babakocsit tologatva is!

Lerövidíthetjük a vajúdást

Egy kisembert kipréselni magunkból nem akármilyen fizikai megmérettetés. (A végeredmény viszont bármennyi szenvedést megér!) Azok a kismamák, akik napi 12 - 16 percet mozogtak a terhesség alatt, átlagosan 30 perccel rövidebb idő szülték meg kisbabájukat, derül ki egy, az Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavia folyóiratban közzétett tanulmányból.

Megvéd a szülés utáni depressziótól

Már heti 30 perc mozgás is megvédhet a "baby blues"-tól. Az Észak-Karolinai Egyetem tanulmánya szerint a terhesség alatt végzett testmozgás 34 százalékkal csökkentette a szülés utáni depresszió kockázatát. A testmozgás során termelődő endorfin hormon nyugodtabbá, és derűsebbé teheti a kismamák napjait.

Hátfájás ellen is hatásos

A nagy pocak megterheli a gerincoszlopot, így a kismamák 80 százaléka szenved derék vagy hátfájástól, jelent meg a Musculoskeletal Medicine című szaklapban. Megfelelő testmozgással, ami ellensúlyozza a hát görnyedtségét, csökkenthető e fájdalom. Kétszer egy héten menjünk el kismamatornára vagy jógázni.
Csökkenti a komplikációk kockázatát
A rendszeres testmozgás nemcsak a terhességi cukorbetegség és magas vérnyomás kockázatát csökkenti, hanem a koraszülés esélyét is, számol be az észak-karolinai Chapel Hill Egyetem egy tanulmánya. Úgyhogy ha az a célunk, hogy egészséges babát hozzunk a világra, és mi is lenne más, akkor a testedzést is vegyük fel az "elintéznivalók" listájára.

Hozzászólások

Ezért kezdd a mikrotápanyag-pótlást már teherbe esés előtt (X)

Az, hogy minden anya óvja babáját a születése után, magától értetődő. Az viszont már kevésbé köztudott, milyen fontos már az első néhány hétben segíteni az embrió fejlődését.

LEGO Duplo Nyereményjáték

Játssz velünk, válaszolj helyesen néhány kérdésre és nyerd meg a Lego Duplo nyereménycsomagok egyikét.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések