Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

10 étel, amelytől visszatér a jókedv

Szerző: W. Ungváry Renáta

2011. január 12. | Frissítve: 2016. október 12.

Forrás: Kismama magazin

Rövidek a nappalok, hideg van, és a gyerkőc is rosszul viseli a bezártságot? Segíts magatokon néhány finom és egészséges falattal!

Fotó: Rátkai Éva
Müzligolyócskák

Csokoládé

Válassz legalább 70 százalék kakaótartalmút, jó minőségűt. A tortabevonót kerüld! Többek közt koffein-, teobromin-, anadamin-, triptofán- és magnéziumtartalmának köszönhetjük, hogy az élénkítésen, jókedvre derítésen kívül a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is csökkenti. Használd bátran a karácsonyi sütikhez!

Barna rizs

Teljes kiőrlésű gabonafélék, ezekből készült tészták Magas B-vitamin-tartalmuk mellett rosttartalmuk és szénhidrátjaik a boldogság nélkülözhetetlen alapkövei. Ne higgy a szénhidrátmentes diétáknak, készítsd értékes, egészséges lisztből a süteményeket!

Makréla, lazac, szardínia

Omega-3 zsírsavakban gazdagok, nélkülözhetetlenek a megfelelő agyműködéshez, a búskomorság elkerüléséhez. Karácsonykor is egyetek halat! Készülhet belőle pástétom, saláta, leves, főétel.

Bizonyos ételek jókedvre derítenek

Banán

Növeli az agy szerotoninszintjét. Ez az anyag felelős a vidámságért, jókedvért. Ne felejtsd ki a gyümölcssalátából, de turmixot is naponta készíthetsz belőle.

Fotó: Rátkai Éva
Hajdinás brokkoli leves

Brokkoli

Magas B-vitamin-tartalmának köszönhetően segít legyőzni a stresszt. Folsavtartalma javítja kedélyállapotunkat. Keverheted salátába, elkészítheted köretnek, krémlevesnek.

Spenót

Előnyös tulajdonságai és hatása a brokkoliéhoz hasonló. Süssél egyik nap spenótos lepényt!

Áfonya

Élharcos a szabad gyökök és toxinok elleni küzdelemben, ki ne felejtsd a gyümölcssalátából! Ha a test csúcsformában van, a léleknek is könnyebb. Fagyasztva is éppen olyan értékes!

Csicseriborsó, bab, szója

Hasznos tulajdonságaikat vég nélkül lehetne sorolni. Omega-3 zsírsav-, folsav-, élelmirost-, vas- és káliumtartalmuk összetett hatásának része a kedélyállapot javítása is.

Dió, mandula, kesudió

A legjobb csipegetnivalók, mert omega-3 zsírsavtartalmuknak köszönhetően segítenek a stressz leküzdésében.

Kávé

Ha nem viszed túlzásba, csak javíthat az összképen! A reggeli tejeskávé máris megadja a szükséges kezdő lendületet. Készíts egyik nap tiramisut!

Hozzászólások

Ezért kezdd a mikrotápanyag-pótlást már teherbe esés előtt (X)

Az, hogy minden anya óvja babáját a születése után, magától értetődő. Az viszont már kevésbé köztudott, milyen fontos már az első néhány hétben segíteni az embrió fejlődését.

LEGO Duplo Nyereményjáték

Játssz velünk, válaszolj helyesen néhány kérdésre és nyerd meg a Lego Duplo nyereménycsomagok egyikét.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések