Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

Jó étvágycsináló

2008. január 26. | Frissítve: 2017. június 15.

Forrás: Kismama magazin

A paradicsomot gyümölcsként is fogyaszthatják a kicsik. Az élénkpiros gombócba könnyebben beleharapnak, mint az almába, uzsonnára, tízóraira is megfelelő, főétkezéshez kis kockákra vágva, köretként is adhatjuk.

Jó étvágycsináló

Tízóraira is magunkkal vihetjük kis dobozba téve. A paradicsom 94 százaléka víz, ezért kiváló szomjoltó. Kitűnő ivólé készíthető a paradicsomból házilag: bazsalikommal, cukorral, citromlével és rozmaringgal lehűtve, az egyik legjobb ital a kánikulában.
Emellett jelentős az ásványianyag-, C-, A-vitamin-, B1, B2, karotin valamint folsavtartalma. A benne levő gyümölcssavak serkentik a gyomor és a hasnyálmirigy működését, jó étvágyat csinálnak.
A paradicsomnak gyógyhatása is jelentős. Gombás betegségek, gyulladásos folyamatok elleni kenőcsöket, illetve problémás bőrűeknek kozmetikai krémeket is készítenek belőle.
A paradicsomban található likopin (amely a paradicsom mellett például a görögdinnye élénk színéért is felelős) csökkenti bizonyos daganatos betegségek kialakulásának esélyét (pl. gyomor, emlő, prosztata), véd a káros UV-sugaraktól és a szívbetegségek kialakulásától is. A likopin zsírban oldódik, így érdemes a paradicsomot olívaolajjal használni.
Fontos tudnunk, hogy a szár és a levél zöld részei hányást okozhatnak, ezért ezeket távolítsuk el, mielőtt kézbe adnánk a gyümölcsöt. Az éretlen paradicsom savanyított formában sem való gyerekeknek. Minél pirosabb, annál egészségesebb!

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék