Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A menstruációs ciklus ezen szakaszában legkönnyebb izmosodni

2017. január 10. | Frissítve: 2017. január 12.

Forrás: Medipress

Egyáltalán nem mindegy, mikor edzenek a nők: az ideális időszak erre a menstruációs ciklus első két hete, mivel ilyenkor könnyebb izmot építeni, mint a ciklus második felében.

A menstruációs ciklus ezen szakaszában legkönnyebb izmosodni

Sokan komoly fogadalmakkal vágnak bele az újévbe, és ezek között szerepel a rendszeres testmozgás is. Nem mindegy azonban, hogy miként időzít az átlagos nő. A svéd Umeåi Egyetem munkatársai szerint a legjobb, ha a kemény edzések a ciklus első felére esnek, ilyenkor lesznek ezek ugyanis a leginkább hatékonyak, akár erősödésről, akár fogyásról van szó.
Szerencsére ma már nem számít tabunak, hogy a sportolók a ciklusukról beszéljenek, Heather Watson brit teniszcsillag épp az Ausztrál Openen elszenvedett veresége kapcsán állt ki a nyilvánosság elé női bajaival.
Dr. Lisbeth Wikström-Frisén szerint még ha a menstruációs fájdalom valóban hatással is lehet a teljesítményre, a rendszeres edzésnek köszönhetően a fájdalom kevésbé erős, és a ciklus első két hetében történő edzés mindenképpen kifejti jótékony hatását hosszútávon is, vélhetően az ösztrogén anabolikus hatásának következtében.
A szakember és munkatársai 59 nőt vizsgáltak, akik különféle erősítő gyakorlatokat végeztek, miközben ciklusukról is nyilatkoztak, ez alapján vonták le következtetéseiket.
Kapcsolódó cikkeink:
  • A menstruáció
  • Mit tud a női test?
  • Hozzászólások

    A család kedvenc robotja (X)

    Gyerekkoromban imádtam a Mikrobi című rajzfilmet. Mindig arról ábrándoztam, hogy milyen szuper lenne, ha Terka nénikénk helyett ránk is egy ilyen robot-dadus és tanár vigyázna.

    Támogatóink ajánlatai

    h i r d e t é s

    Facebook

    Szponzorált hirdetések

    Legkeresettebb címkék