Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

A magnéziumhiány tüneteiMi mindenre érdemes figyelni?

Szerző: Huták Judit

2016. január 28.

Forrás: babaszoba.hu

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag a szervezetünkben, mely több száz biokémiai folyamathoz nélkülözhetetlen.

Ha tehát túl kevés van belőle, az számos funkciót megzavarhat és igen komoly tünetekkel is együtt járhat.

A magnézium több száz fontos biokémiai folyamat megfelelő működéséért felelős a szervezetünkben, és egyéb ásványi anyagok, így például a kalcium felszívódásához is szükséges. Magnézium kell többek között az izmok, az idegrendszer, az immunrendszer és az anyagcsere szabályozásához, de hatással van a hangulatunkra, a koncentrációs képességeinkre és az anyagcserénkre is. Annak ellenére, hogy egy igen fontos ásványi anyagról van szó, a szakemberek szerint a népesség 80-90 százaléka hiányt szenved benne. Mely tünetek utalhatnak arra, hogy mi is közéjük tartozunk?

A rossz hangulat is lehet magnéziumhiányra utaló tünet


A legismertebb tünete a magnéziumhiánynak az izomfájdalom és az izomgörcs. A kismamák esetében például gyakori, hogy a méh fájdalmasan, kellemetlenül összehúzódik, ezt nevezzük keményedésnek, és megfelelő mennyiségű magnézium pótlásával elkerülhető. Az izomrángások, leginkább a furcsa, mások számára nem is észrevehető szemrángatózás is lehet a magnéziumhiány jele.
Akkor is gyanakodhatunk a magnéziumhiányra, ha gyakran fáj a fejünk, különösen ha migrénünk van. Több kutatás is bizonyította, hogy a magnézium segítségével csökkenthető a migrénes rohamok száma, hossza és intenzitása. A magnézium azokban az esetekben is megoldást jelenthet (például kismamáknál), akik nem nagyon szedhetnek más gyógyszereket.

A magnézium a hangulatunkat is szabályozza, így hiányának jellegzetes tünete lehet a szomorúság, a letargia, a depresszió, a motiváció hiánya, a nyugtalanság és ingerlékenység. Ha ezeket, vagy a hangulatunk ingadozását tapasztaljuk (és nem tudunk semmilyen okot a háttérben megállapítani), érdemes valamivel több magnéziumot bevinni a szervezetünkbe. A hangulati zavarokon túl a magnézium hiánya az alvásunkra is befolyással lehet, például nem tudunk elaludni vagy képtelenek vagyunk kipihenni magunkat.

Kevésbé látványos, de igen súlyos tünete, illetve következménye lehet a magnéziumhiánynak a magas vérnyomás, illetve a szívritmuszavarok. A magnézium a sejtek közötti kommunikációért is felelős, emellett a simaizmok összehúzódását is szabályozza. Ha valamiért nincs elegendő magnézium a szervezetünkben, akkor annak komoly kardiovaszkuláris hatásai is lehetnek, például az, hogy a vérerek elveszítik a rugalmasságukat.

Kapcsolódó hasznos cikkeink és szolgáltatásaink

Legjobb cikkeink a témában

Hozzászólások

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék