Terhesség hétről hétre

Baba fejlődése

6 tipp a gyerek altatásához

2015. február 13. | Frissítve: 2017. február 17.

Forrás: babaszoba.hu

Nem könnyű egy kisgyermeket elaltatni - ezzel a legtöbb szülő kénytelen szembesülni. Íme néhány gyakorlati jó tanács, hogy minden flottul menjen.

1. Alakítsatok ki saját, nyugtató altatási ceremóniát!
A mindig ismétlődő rituálé biztonságérzetet ad gyermekednek és megnyugtatja. (Például vacsi, fürdés, fogmosás után olvass neki kedves, megnyugtató, neki való mesét minden este, egy meghatározott ideig.) Az altatás nagyjából mindig ugyanakkor történjen, így a kicsi bioritmusa ehhez igazodik. Minimum fél órát szánj az altatásra! A kialakult szertartás sose maradjon el, és nagyon sokat, illetve hirtelen sose módosíts rajta, mert ez kizökkenti a gyermeket, nehezebben és nyugtalanabbul alszik el.

A szertartás nagyon fontos!

2. A környezet legyen megnyugtató!
A ceremónia szűrt fénynél, hangulat-világításnál történjen, az alvás pedig (majdnem) sötétben. Lehetőleg legyen csend! Ne nézzen a kicsi TV-t, s más képernyőt, kijelzőt alvás előtt! Legjobb, ha egyáltalán nincs elektronikai eszköz a szobájában. Nem célravezető, ha olyan játékot játszotok, ami felpörgeti: csiklandozás, birkózás, fogócska, tánc. (Különösen az Apukák hajlamosak arra, hogy még beiktassanak egy igazi közös hancúrt a nem kívánatos időpontban.)
3. Teremtsd meg az alvás komfortos körülményeit!
A legjobb hőfok az alvásra: 20-22 celsius. Jót tesz, ha alvás előtt kicsit kiszellőztetsz, frissítve ezzel a szoba levegőjét. Kényelmes ruhát adj a gyerekre, ne öltöztesd túl, alkalmazkodj a hőháztartásához!(Tudomásul kel venni, hogy vannak olyan gyerekek, akik kevésbé fázósak, mint az Anyukájuk.)
4. Úgy és ott aludjon el, ahogy és ahol fel fog ébredni!
El kell kerülni az elalváshoz kötődő asszociációs zavart, azaz azt, hogy gyermekünk - mikor felébred - ne abban a szituációban találja magát, amiben elaludt. (Például a szülői hálóban alszik el, de aztán átviszed a saját szobájába. Vagy mesét olvasol, s közben alszik el, de nyilván, mikor felriad, már nem hallja Anya duruzsoló hangját). Lehetőleg az altatási ceremónia vége az legyen, hogy a gyerek úgy aludjon el, hogy mikor felébred, akkor ugyanazzal a környezettel és ingerekkel találja szemben magát, amelyben elaludt.
5. Segíts neki legyőzni a félelmeit!
Ha különféle szörnyektől, szellemektől tart a gyermeked - ami a sötétben elég gyakori a kisgyerekeknél -, akkor bocsáss a rendelkezésére valamilyen varázseszközt vagy mindig kéznél lévő segítő társat. Jó szolgálatot tehet egy kis fényű, éjjeli lámpa, amivel bármikor elűzheti a sötétséget, de egy csodálatos, "szörnyeltüntető" lézerkard is kapóra jöhet a fejvég mellett. De kinevezhettek egy plüss havert vagy képzeletbeli angyalkát is testőrnek, aki éjszaka vigyáz rá.
6. Ügyelj a vacsora időpontjára és minőségére!
Az alvás előtti étkezést ne röviddel az elalvás előttre időzítsd, nem fog tele pocakkal jól aludni, ahogy mi felnőttek sem tudnánk. A vacsorát úgy állítsd össze, hogy ne terhelje meg a kicsi emésztését: ne adj neki túl sok ételt, továbbá ne adj neki nehezen emészthető ételeket és édességet, túl magas kalóriatartalmú ételeket sem. Utóbbi felpörgeti, elodázva ezzel az elalvás időpontját.

Hozzászólások

Az álmok valóra válnak. Cukorbetegként is

Fontos tudni, hogy az utóbbi 12 évben megduplázódott a cukorbetegek száma Magyarországon.

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s

Facebook

Szponzorált hirdetések

Legkeresettebb címkék