Terhesség hétről hétre

Várandóság hétről hétre

Hányadik terhességi hétben jársz?

első trimeszter

második trimeszter

harmadik trimeszter

Rólad

Ezen a héten még az utolsó menstruáció periódusa zajlik, de már most érdemes felkészülni arra az életmódra, amit a magzat fejlődése kíván meg. Ha eddig nem tetted meg, most érdemes változtatnod azokon a szokásokon, amelyek súlyosan veszélyeztetik a kicsi egészségét. Talán a legfontosabb lépés, hogy szokj le a dohányzásról. A terhességük alatt dohányzó nők esetében nagyobb a vetélés és a koraszülés kockázata, illetve gyermekeik kisebb súllyal, esetleg szellemi károsodással vagy testi rendellenességgel születnek. Korlátozni kell az alkoholfogyasztást is, és lehetőség szerint kerülni kell a tömény italokat a következő hónapokban. Konzultálni kell a kezelőorvossal azokról a gyógyszerekről, amelyeket eddig szedtél; előfordulhat, hogy a terhességet megelőző kombinációkat olyan gyógyszerekre kell cserélni, amelyeknek nincs, vagy csak csekély a magzatkárosító hatása. Azokra a gyógyszerekre is nagyobb figyelmet kell fordítanod, amelyekre a várandósság alatt lesz szükséged. Legyen szó akár egy influenzás megbetegedésről, minden esetben kérdezd meg orvosod arról, hogy mit szedhetsz. Még a fogantatás előtt érdemes elkezdeni a folsav szedését, amely a központi idegrendszer fejlődési rendellenességeinek kialakulását segít megelőzni, ám ezt sem ajánlott a kezelőorvos tudta nélkül szedni.

A babádról

A terhesség 40 hetének időtartamát az utolsó menstruáció kezdetétől számoljuk, ezért az első hét gyakorlatilag a menstruáció periódusa. Fel lehet lélegezni: ha bekövetkezik a megtermékenyülés, most jó ideig nem kell a havi gondokkal foglalkozni. Furcsának tűnhet ez a számolási rendszer, de a magyarázata egyszerű: egyetlen nő sem lehet teljesen biztos a fogantatás idejében, ezért könnyebb ehhez a naphoz viszonyítani a baba születésének időpontját.

Jó tudnod

Ha szeretnél leszokni a dohányzásról, mondd el mindenkinek, hogy ezt a születendő baba érdekében teszed: így környezeted is segíteni fog abban, hogy elkerülhesd a "nehéz" helyzeteket. Ha még a teherbeesés előtt felhagysz ezzel a káros szenvedéllyel, a magzatnak ugyanakkora esélye lesz az egészséges fejlődésre, mint annak a babának, akinek az édesanyja soha nem dohányzott.

Szerző: Dr. Szemerédy Viktória

Tipp

Változtass a dohányzással kapcsolatos szokásaidon: tartsd távol magad a füstös helyektől, és kávé helyett próbálj teát vagy gyümölcslét inni!

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s